VAB-dag

Ja idag så skulle jag ju ha jobbat men eftersom Angelina hade feber igår så fick hon ju inte gå till dagis. Hon fick däremot inte någon mer feber inatt som jag trodde så idag har hon varit pigg som en mört mestadelen av dagen. En aningens dålig ork så det är nog inte helt fel att de får stanna hemma ett tag efter sjukdom...
Jag däremot kände mig faktiskt sämre idag än igår och halsen är ganska svullen.


Stefan fick börja förmiddagen med att äntligen klippa sig. Han måste ju se repektabel ut när mamma ska gifta sig på lördag och inte så långhårig som här på bilden. Problemet med Stefan är att frisörerna sällan får kapa mer än någon centimeter så han är lika långhårig igen om tre veckor...

Jag spenderade förmiddagen i telefon och fixade både det ena och det andra som jag har dragit på en lång tid. Det är väl lite höstkänslor så jag känner att jag måste ta tag i saker och ting som man totalt ignorerar när det är sommar och sol...

När Lina slutade med nappen för ett par veckor sedan så lovade jag att vi skulle åka till Töcksfors och hon skulle få välja en leksak som belöning. Detta har inte blivit av än så nu passade vi på eftersom jag var uttråkad och hon var såpass pigg.


Först blev det nya gummistövlar (känns som om det är välbehövligt just nu) som hon valde helt själv...


...sen en glass modell gigantisk med minimaränger på Joés. Hon orkade hälften ungefär men nej nej...jag åt INTE upp resten utan fick nöja mig med en slät kopp kaffe...

På den urusla leksaksaffären som finns i centret hittade hon ingenting som hon ville ha (säger väl en del) så vi åkte vidare till Gränslöst. Där var det i alla fall lite grejer som föll fröken Broms i smaken.


Det här är så typiskt Lina-grej. Det här är en bakgrund på en platta i filtmaterial plus en massa figurer ur "Drömmarnas trädgård" som man kan placera ut och hitta på historier under tiden. Hon fullkomligen älskar sånt som triggar fantasin. Vi satt och placerade ut de där om och om igen i nästan en timme när vi kom hem...


En bäbisgunga och en grill till dockhuset ville hon också absolut ha. Till grillen hörde också tallrikar, glas och de minsta bestick jag någonsin sett. De ligger snart i dammsugarpåsen misstänker jag...



Funny face. Angelina spexar med Stefan som har tagit bilden.


När vi kom hem var jag så trött och slö så jag hällde i mig fyra kaffekoppar...Tänk att jag som aldrig i princip drack kaffe fram till ett halvår sedan har blivit ett sådant kaffefreak. Imorse var jag så extremt kaffesugen att jag satte på perkulatorn utan att ha vatten i...som tur var upptäckte jag misstaget ganska snart...

Apropå fantasi så har Lina börjat prata om sina låtsasvänner igen. Det har varit ett uppehåll en tid men nu pratar hon om "bäbisen" titt som tätt igen. När vi satt i hennes rum och lyssnade på barnsånger förut så säger hon med gravallvarlig min: "Min bäbis lyssnar bara på Lady Gaga. Hela tiden gör hon det"
Lady Gaga är nämligen Linas stora favorit och just nu är det bara "Alejandro" som gäller. Tja...Robyns "Dancing on my own" duger också...

Apropå egensinniga och envisa ungar så gjorde Stefan en kul grej idag också. När jag kom hem ifrån Töcksfors så var jag vrålhungrig och ställde mig för att laga mat och just då frågar Stefan om jag kan köra honom upp till K-A Fritid för han ville fixa batteri till sin elmini-moto. Jag sa att jag troligtvis inte skulle hinna det innan de stängde men sa att jag kunde köra upp honom imorgon.
Nej vänta är inte Stefans melodi så vet ni vad han gjorde? Lade mini-moton i skottkärran och körde den hela vägen upp och tillbaka. Där kan vi tala om att vara envis....Måste ju dessutom ha sett rätt så kul ut...

Nu blir jag ledig i en dag till så nu önskar jag att det blir fint väder imorgon och att min hals är bättre så att jag kan spela lite golf eller kanske gå till gymmet...önska går ju alltid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback