Det börjar närma sig...

Nu är det snart bara en endaste vecka kvar tills det smäller. Mitt och Lottas "70-årskalas" i Lian nästa lördag alltså. Börjar bli hög tid att smida lite planer nu. Det har varit så mycket annat att fokusera på den sista tiden så jag har inte hunnit med att tänka på det så mycket men nu så ser jag verkligen fram emot det. Vi vet inte riktigt hur många vi blir ännu (satte senaste svardatum på lördag) så allt kan inte färdigplaneras riktigt än men jag har lite idéer i alla fall. Tror nog att det ska bli bra i slutändan även om det naturligtvis är en hel del som ska fixas innan dess. Alltid kul med party och vi ska nog se till att det blir drag!

Idag har jag jobbat sedan tio och så mycket annat har jag inte hunnit med. Skulle egentligen ha haft pump ikväll men det var alldeles för få anmälningar så det var bara att ställa in. Lite knepigt det där men å andra sidan så hade jag en fruktansvärd huvudvärk på eftermiddagen och var tvungen att ta en Ipren så det kanske kvittade med träning...

Blev så fruktansvärt sugen på pannkakor så ikväll gav jag LCHF-pannkakorna en chans till. Förra gången så tyckte jag inte att de smalade någonting men då hade jag inte varken salt (glömde jag) eller vaniljpulver(hade jag inget) i så det kanske inte var så konstigt. Idag fick jag litegrann av Andréa och vilken skillnad!!! Nu smakade de ju som vanliga pannkakor. Väldigt mumsigt! Tror att de kan vara goda att göra wraps av med annan fyllning. Kanske skinka och ost eller någon röra kanske? Ska absolut prova. Kan vara bra istället för macka någon gång.


Titta så gott!!!!

Undrar hur länge det ska vara såhär satans kallt? Jag har i och för sig inte så ont av det eftersom jag befinner mig ytterst begränsad tid utomhus om dagarna men det känns ändå som om det är typ minst tio grader för kallt i alla fall. Här hemma är det varmt och skönt och den nya luftvärmepumpen, som vi tack och lov införskaffade i våras, får jobba för fulla muggar och den gör det med bravur. Gött att inte behöva köra ett enda element. Däremot så är vissa av golven (speciellt i datarummet och sovrummet som ligger över garaget) svinkalla och jag har fortfarande inte skaffat några tofflor. Måste verkligen göra det för jag hatar att frysa om fötterna. Ifjol vinter när jag hade tofflor så frös jag nästan inte alls. Jag är nog egentligen ganska tålig för kyla (har ju faktiskt till och med jobbat i en frys) och tycker det är bättre med kyla än regn, blåst och snöoväder....

Nu ska jag släcka alla femtusen ljusstakar och sedan ska jag krypa ned i sängen...

Gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback