Noll koll...

...på vikten den här veckan. Det är tisdag och jag har fortfarande inte vägt mig. Tror dock inte att vågen visar sig till min fördel ändå det är väl därför det inte har blivit av antar jag....haha...
Jag tror att det kommer att bli svårt att klämma de där två kilona innan jul för det verkar som om jag har hamnat på en rejäl viktplatå. Ärligt talat så har jag inte riktigt ork att bry mig på riktigt just nu heller. Det är så mycket annat som känns viktigare att ta tag i. Jag äter för det mesta det jag ska och jag "fettboostade" hela förra veckan för att hålla mig undan suget. Det funkade ganska så bra men visst slank det ned lite sött också under helgen fastän inga större mängder. Jag tror att jag ska släppa det här litegrann nu och så får vi helt enkelt se vad vågen visar på julafton. Jag lovar att redovisa...hehe...
Julen är ju en jättebra högtid på många sätt för LCHF-anhängare men det är klart att det även är svårt att hålla sig ifrån alla godsaker som man har hemma (läs choklad) och bakar med mera.
Jag tänker unna mig i lagom mängd men sedan ska jag sätta fart mot det slutgiltiga målet som ska vara nått innan sommaren är här. Mer bråttom har jag inte.

Många frågar fortfarande mig hur länge jag egentligen ska hålla på med det här. På senaste tiden har jag inte ens reflekterat över hur länge. Jag tar en dag i taget och om jag någon dag känner en oemotståndlig lust att ta en smörgås så gör jag det. Men varför ska jag äta potatis, ris, pasta och bröd när jag mår bättre av att låta bli? Finns ingen som helst anledning. Jag kör detta race så länge som jag finner det meningsfullt helt enkelt och i nuläget är viktminskningen ganska så sekundär. Det kommer på köpet om man bara skärper till sig med sötsakerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback