Guldsmak


Sitter och tittar på reprisen av Charlotte Kallas guldlopp igår och får rysningar i hela kroppen. Såå himla bra gjort! Att gå ut och säga att man ska ta guld och verkligen göra det är minst sagt två skilda saker. Jag har faktiskt tvivlat på just Kalla som radar upp fina placeringar i världscupen men vinner inte speciellt ofta. Att hon klarar att plocka fram det där sista när det gäller visar på en oerhörd mental styrka. Anna Haag gjorde ju även hon en oerhörd prestation och jag tror att hon kommer att knipa en medalj innan detta OS är slut...

Missade ju alltihop igår eftersom jag hade cirkelträning. Trodde att man kunde se det i SVT Play efteråt så jag brydde mig inte ens att spela in det, men tji fick jag. Tydligen läggs inte tävlingarna ut direkt så jag fick bara kolla sammandrag igår kväll. Lite surt men nu vet jag till nästa gång att det är inspelning som gäller...

Markus Hellners lopp var också fantastiskt men ojojoj så slut han var och så NÄRA han var! Tyckte faktiskt synd om honom men han öppnade antagligen alldeles för hårt.

När det gäller cirkelträningen så var det ordentligt manfall igår. Bara tio stycken som också missade Kalla för att få studsa runt en stund. Kan ha varit den jäkla magsjukan som härjar överallt som spelade in en del också. Hade ändrat lite i passet och fått in lite mer armar och tydligen var det riktigt jobbigt tyckte de flesta.
På onsdag ska Åsa dra igång ett extrapass med cirkelträning med mitt pass. Jättekul att få med fler som vill leda pass. Det behövs verkligen! Ska försöka gå själv någon gång men jag kommer antagligen inte att orka med mitt eget pass fruktar jag...
Lina var också med igår och hon var lika snäll som vanligt. Det blev dock inte så mycket träning för mig så jag tog en tur på crosstrainern sent i går kväll. DEN maskinen tar verkligen knäcken på mig. Kör fortfarande 45 minuter intervall och jag har nära-döden-upplevelser varje gång. Skitjobbigt!

Idag är vi lediga och jag har varit och klippt mig nu på morgonen. Skönt att bli av med lite barr för nu har det verkligen kliat aset när jag har tränat på sistone. Mitt hår är ju så himla tjockt och när jag svettas så killar det oavbrutet.

Nu ska jag och Lina leka en stund och sedan ska vi knacka på hos grannarna och höra om de vill ha lite semlor. Jag och Lina har precis klämt varsin. Är det fettisdag så är det!

Kommentarer
Postat av: Misanthropy

Keep up these useful pieces.

2011-05-16 @ 11:28:13
URL: http://misanthropy.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback