Melodifestivalen direkt...

Mina högst personliga åsikter om dagens bidrag. Hoppas att det blir bättre än förra veckan..

1. Eric Saade "Manboy"
Typisk EMD-låt. Struttig, pojkbandspop gjord av Fredrik Kempe. Catchy refräng som sätter sig som klister...kommer säkerligen att gå vidare...Att många unga tjejer röstar är ingen högoddsare...

2. Andra Generationen/Dogge "Hippare hoppare"
Kan ju bara bli pannkaka. Personligen AVSKYR jag både Andra Generationen och Dogge. Vad har det här med Melodifestivalen att göra? Vicken skit!

3. Anna Maria Espinoza "Innan alla ljusen brunnit ut"
Känns väldigt gammaldags, typ 70-tal melodifestival. Gillar inte hennes röst heller...Näe ingen höjdare...

4. Highlights & Mist "Come and get me now"
Första tanke: Vad fan har sångaren på sig? Sjunger kasst gör han också. Han strävar svårt efter att vara Magnus Carlsson ser det ut som...Låten då: rörig, 90-talsschlager med en refräng som är lätt att komma ihåg men bra är det verkligen inte...Känns väldigt töntigt...

5. Pauline "Sucker for love"
Lite Duffy-känsla över detta. Gillar svänget och Paulines röst men vad i hela fridens namn har hon gjort med håret? Lyssningsbart men schlager? Näpp...

6. Andreas Johnson "We can work it out"
Åååå vad jag gillar hans röst! Lite överraskande med en ballad men den är faktiskt ganska bra. Lite mäktig sådär med lite U2-touch på sången. Bör gå vidare...

7. Kalle Moraeus & Orsa spelmän "Underbart"
Häftig gitarr med dalamotiv. Gillar Kalle Moraeus som är fruktansvärt musikalisk och mer svenskt än det här kan det knappast bli. Inte schlager direkt men trallvänligt och originellt fast på ett mycket bättre sätt än med Andra generationen.

8. Hanna Lindblad "Manipulated"
Tuff brud, coola kläder, häftig scen-show men låten hamnar i skymundan. Kanske mest för att det är rätt slätstruken i jämförelse. Väldigt synd för jag gillar tjejen...

Hmm...blir svårt att utse någon favvolåt men jag tror att listan ser ut såhär...
1. Eric Saade
2. Andreas Johnson
3. Pauline
4. Hanna Lindblad

Pausprogrammet med Dolph kan vara det tråkigaste jag har sett på länge...Dessutom pratar Anja Pärson inte dalmål..

Svenska folket tyckte tydligen som jag idag...ser man på...

Direkt till Globen: Manboy- inte direkt överraskande....sätter sig som kletigt tuggummi...och flickvännen Molly Sandén gråter glädjetårar i publiken...

"Sverige" är en fantastiskt fin låt och var klart bäst ikväll!

Nr 2 till Globen - Helt rätt-Mr Johnson

Det var det...nu ska jag ladda för skidskytte...Heja Helena och ACO!

 




Kommentarer
Postat av: Lena

Giod smörgåstårta ni hade

krya på dig

2010-02-14 @ 12:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback