Vi är bäst!


Är fortfarande helt euforisk efter Sveriges makalösa stafettguld. Spännande från första stund till nästan hela vägen in i mål. När Petter Snortugg började gå som en furie i spåret så tänkte jag: Nu är det kört! Tack och lov är Hellner också i en otrolig form och stod på under slutvarvet.
Mest imponerad är jag av Anders Södergren (som alla andra). Hade mina tvivel när han gick ut men han körde precis som han skulle och han var verkligen värd detta guldet.

Härligt var också att se bilderna från Calgary-OS före loppet med Gunde Svan och Thomas Wassberg bland annat. Jag var åtta år då men jag kommer faktiskt ihåg en del. De röda toppluvorna och de spräckliga skiddressarna är ju oslagbara! Roligast är när Gunde åker efter Mogren och skriker: "Stå på i backen nu, du får vila sen"...Det finns bara en Gunde!


Även om jag verkligen inte gillar Petter Northug så måste jag säga att han är förjävligt bra på att åka skidor. Han vann ensam en medalj till Norge idag. Undrar om han kommer att gå ut och såga sina lagkamrater nu...? En fruktansvärt osympatisk idrottare är han likavell....

Verkar inte som om det blir någon storslalom på ett tag så jag kanske ska passa på att sova en stund innan det är dags för två höjdarmatcher i hockeyn....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback