Vinterkräksjukan härjar!

Ja usch och fy nu har den förbaskade kräksjukan nått in även i vårt hem. Vi brukar vara väldigt förskonade från sånt men inte den här gången. Känns som om varenda jäkla sjukdom ska drabba oss den här vintern...
Både Stefan och Peter har spytt som grisar idag, tack och lov inte hemma i alla fall...
Stefan är hos Anna och Peter hann till lägenheten i Moss innan det bröt ut.
Kände på jobbet att även min mage började att mala men jag trodde att det var mest inbillning.
Ringde i alla fall Christina som snällt nog tog mitt styrkepass ikväll. hade ju ingen barnvakt till Angelina. Inte så många som är villiga att hoppa på det tåget....Hade tänkt att ha cirkelträningspasset och ta med Lina men när magen blev värre på eftermiddagen så bestämde jag mig för att ställa in. Försökte ringa till så många som möjligt så att de inte skulle åka dit i onödan...

Nu är det ju bara att hoppas och be att det går bra för mig och Lina. Har nattat henne nu och då lugnade magen ned sig lite. Nu är jag till och med hungrig så det får bli lite nudlar till kvällsmat. Har inte ätit annat än smörgås idag. Imorgon är vi lediga så då får vi väl försöka att isolera oss så gott det går....
Mår inte så illa nu men känner mig matt i kroppen. Det var kanske därför jag var lite seg igår på gympan....


Ja det får väl bli en liten resumé från helgen också när jag ändå är igång och skriver....
Lördagen rivstartade jag med att gå på mitt första spinningpass på sisådär fem år....Halv nio på morgonen dessutom, När jag provade mina spinning-byxor på fredag kväll så konstaterade jag att det är tur att de är så stretchiga. Jag vägde minst 25 kilo mindre sist jag använde dem...Stefans kommentar när han fick se mig: Oh my GOD! Tyckte väl att jag såg ut som en stoppad korv...
Passet var jättekul men jag höll på att dö när ungefär 20 minuter hade gått. Eftersom det var ett en och en halvtimmespass så fruktade jag det värsta men jag kom till sist in i andra andningen och sen var det bara kul. Lyckades lägga på så att jag blev riktigt trött men inte spyfärdig. Kändes bara skönt efteråt och det är så det ska vara tycker jag annars blir det inga fler spinningpass för mig. Ville egentligen upp och träffa Magnus Samuelsson på gymmet efteråt men Peter skulle till Töcksfors så jag fick skynda mig hem istället...lite tråkigt men men...

Stefan var i slalombacken (som vanligt) och lyckades denna gång att slå ut en bit av framtanden som ni kan se här nedan på bilden...Var ska det sluta?



På kvällen gick vi ut ett gäng till hotellet och käkade middag med Bittan som fyllde 45 i tisdags. Det var riktigt trevligt att sitta och "töla" lite och till sist fick vi även varm mat....


Missade dock Melodifestivalen och den ska jag snart se reprisen av. Kollade på Dolph Lundgrens beryktade dans och sångnummer igår på You Tube men låtarna som gick vidare är ju bortcensurerade av SVT. Rätt så töligt tycker jag när det ändå visas i repris flera gånger...

Igår så var det ju alldeles underbart strålande väder och jag tvingade ut Angelina i snön. Tog med oss pulkan till dagis och då tyckte hon att det va riktigt skoj. Åkte lite rutschkana också. Men mer än en timme ville inte damen vara ute så man fick nöja sig med det lilla även om jag hade kunnat vara ute hela dagen....
På kvällen hade jag gympa i Sellre som vanligt och jag kände mig lite seg. Kanske var det spinningen som satt kvar i kroppen eller också var det något annat....?

Som sagt: Nu ska jag kolla in Melodifestivalen två dagar senare än alla andra och sedan kanske det kommer lite kommentarer runt ikring också. Verkar inte funka så bra här på blogg.se ikväll så vi får väl se.
Dessutom missade jag intervjun med Anja Pärson ikväll också så om jag orkar ska jag se den också. Intresserad av att höra Anja berätta om hur hon tänker om pressen hon har på sig och om hur hon lyckas i nästan alla mästerskap. Är så imponerad av Anjas mentala kapacitet. Tänk om jag hade ens hälften av den när jag spelade golf...ujujuj...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback