Måste-shopping

Idag började dagen alldeles lysande...eller inte....
Morsan ringde mig halv nio och jag svarade med ordet: K*K. Inte så fint kanske men jag förstod på sekunden att jag hade försovit mig något så gruvsamt mycket. Inte nog med att Stefan skulle köras till skolan. Angelina var ju tvungen att hämtas innan mamma skulle börja jobba....
Kom dock på att det går en buss mot Arvika vid niotiden så jag lyckades få iväg Stefan på den till skolan så det funkade ju ganska bra ändå...

På förmiddagen tog jag och Lina en runda till Töcksfors på "mäste-shopping". Sådan där shopping när man behöver en massa saker men egentligen inte har varken tid eller lust för att köpa något. Dessutom måste det gå undan när man har med sig Angelina för man vet aldrig när orken tryter. Började därför i sedvanlig ordning med att hon fick åka bilen utanför Joes Diner och sedan en sväng in i leksaksaffären och kika i en halvtimme (om man har tur). Idag kom vi därifrån med ett pussel, vattenfärger och en liten teservis i porslin till dockorna. Kostade dock inte över 200 kronor så det var inte värst....


Det här var en dyrare investering...arbetsskor till mig (supergoa!) och nya större vinterkängor till Lina....

Hittade också ett par vanliga jeans på Kapp Ahl som faktiskt satt bra, lite underkläder, fingervantar och den här...


Brukar aldrig köpa sånt här men den såg go ut och man måste ju hålla Peter på gott humör ha ha....


Lina målade med sina vattenfärger mest hela eftermiddagen...


...medan jag strök ett berg av gardiner...fy fasiken va tråkigt! Men nu ska julen bort det är ju bara så....Har dessutom inhandlat några nya gröna växter idag som antagligen kommer få ett kort liv hemma hos mig om de inte redan frös ihjäl på vägen hem....

Nu ska jag försöka plocka undan här (ser ut som en rövarkula) och kanske hänga upp flera gardiner innan jag kojsar. Inatt ska jag lägga telefonen lååångt från sängen så kanske jag kommer upp i tid imorgon...

Ha de gött....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback