Helgen lider mot sitt slut...

Så då är ännu en helg till ända och man har knappt hunnit känna att det är helg. Det går i ett mest hela tiden men å andra sidan jobbade jag igår också. Var hyfsat med folk trots att det var så jäkla kallt.


Det blev lite high-life när jag plötsligt fick se att det brann för fullt i ena ljuslyktan i fönstret. Stearinet hade tagit eld och det slog upp flammor. Tur att vi inte har några gardiner i fönstrena...En våt disktrasa fick vi använda för att få stopp på det hela...Det blev så varmt att hela glaset runtom sprack...

Under kvällen så lagade jag god mat: kyckling fylld med featost, oliver och soltorkade tomater och sedan lite bacon runt om. Till detta potatishalvor, rödlök, brysselkål och broccoli som kördes i ugnen och bearnaisesås och en kall sås till sist. Jättegott!

Kollade på Robinsonfinalen och hejade på Sanna. Gött att Hans vann i alla fall för Anders och Jimmy gillar jag verkligen inte! Speciellt inte Anders som bara har latat sig och trackat folk och näckat sig mest hela tiden. En riktig gris verkar han vara....


Mats var ju min favorit men han orkade inte riktigt på slutet tyvärr...


Avslutade kvällen med att se en gammal favorit i repris. "Tidvattnets furste" med Nick Nolte och Barbara Streisand. Jag verkligen älskar den här filmen (och boken av Pat Conroy) och har sett den väldigt många gånger men nu var det längesedan sist. Snyftade som vanligt litegrann på slutet...

Idag hade jag sovmorgon som vanligt men var väldigt tung i huvudet när jag vaknade. Skjutsade Stefan till slalombacken och löste äntligen medlemskap. Jag är inte lite seg jag!
Sedan tog jag itu med att städa toaletten, något som jag HATAR innerligt. Skulle egentligen göra som på cafét där vi städar varje dag och då hinner det helt enkelt inte att bli så snuskigt....


Bye bye storlek 98. Plockade ut typ halva Angelinas garderob eftersom hon har blivit så lång i benen så passar inte 98:orna längre. Nu blev garderoben mycket bättre och man kan hitta det man söker i den...Lina tycker att det är jätteroligt att hålla på att sortera kläder....

Hann med lite av varje och sedan kom Glennsan med familj på besök en stund och vi fick smaka på Andréas himmelskt goda morotskakor. Sedan var det dags att kasta sig iväg på träningen. Idag åkte Å. med mig ifrån Årjäng och även L.P kom. Kul att lite folk från Årjäng hänger på ut till Sellre. Det är ju trots allt inte så långt...

Vi var många på gympan idag också och jag garderade mig med massa nässpray innan passet eftersom jag hade sådan jävelusisk huvudvärk efter förra veckan. Tyckte att det flöt på jättebra idag och det var riktigt kul. Det är sådan skillnad nu mot i höstas när jag i det närmaste fick tvinga mig till passen. Nu är det bara jättekul allting och när jag känner så så är det lättare att inspirera andra...


När jag kom hem så hade Stefan plockat fram ostbrickan jag köpte igår och det var jag ju tvungen att smaka på lite....Den där marquis-osten till vänster luktade ju prutt men var väldigt god men Danablue-osten kan jag helt enkelt inte äta på kex. Den passar bäst i mat anser jag...


Lina bara målar och målar med sina vattenfärger och i fredags satte Peter upp några av hennes alster i sovrummet och sedan dess har det blivit fler. Våra sovrumstapeter är så stygga så jag tycker att Linas bilder är bra mycket trevligare att titta på så hon får gärna sätta upp fler...


Köpte en eltandborste till Lina i julklapp men hon har varit skeptiskt inställd till att använda den fram tills idag. Nu var det helt plötsligt kul...

Lite mer kex och ost och sedan blir det sängen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback