Full sula...

...är det mest hela tiden nu om dagarna. Massor med folk på jobbet och så försöker man trycka in så mycket som möjligt när man är ledig och speciellt då om solen är framme. Igår hade jag tänkt att plocka fram dammsugaren för första gången på evigheter när jag hade jobbat klart men inte då...Det blev golfbanan istället. Å andra sidna har jag spelat två gånger den senaste månaden så det var på tiden. Det märktes också för jag öppnade uselt. Efter ett tag repade det dock upp sig en aning men bra var det inte. Däremot var det verkligen skönt att få röra på sig (jag hade Lina med mig också så det blev ett riktigt jäkla pass) och vädret var ju kanon. Det har ju faktiskt varit en hel del fina, ljumna kvällar den här sommaren.

Idag glömde jag en viktig sak när jag for till jobbet...


...nämligen att ta på mig skärpet så jag har gått omkring hela dagen med värsta skejtar-hänget...

Fått använda mina minst sagt rostiga tyskakunskaper har jag också gjort idag. Nuförtiden behöver man ju sällan prata tyska eftersom nästan alla tyskar kan svenska men idag gjorde jag misstaget att prata tyska och då fick jag helt plötsligt tusen frågor att besvara...Kan säga att glosorna inte sitter där längre...det blev en väldans blandning av svenska, engelska, tyska och en hel del gestikulerande...
När vi ändå pratar om språk så måste jag säga att danska är totalt obegripligt för mig. Jag fattar knappt ett ord! Hade två danska kunder idag men de hade samma problem som mig för de förstod inte när jag sa priserna ( de räknar ju som bekant på ett ganska lustigt sätt) så vi fick ta till engelska. Det påminde mig om när jag pch Å. var i Köpenhamn för hundra år sedan. Vi frågade en busschaufför om var vi skulle kliva av. Tre gånger fick han upprepa sig men vi fattade inte ett ord och sen bestämde vi oss för att bara prata engelska resten av resan....


När jag kom hem väntade en glad överraskning. Peter hade städat!!! Tjihoo va gött! Därför har jag tillbringat kvällen i soffan och kosat med Linan istället...

Nu får det bli sängen för imorgon är det en ny arbetsdag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback