En skruv lös?

Herrejesus vad jag har fejat den här eftermiddagen/kvällen. I mitt hem alltså. Har precis avslutat skurandet och nu kan jag ge mig en klapp på axeln. Ändå är det så mycket kvar som behöver göras....Fönster som ska putsas, tusen saker som ska till tippen, leksaker som ska rensas bort...ja listan kan göras hur lång som helst.

En gång i tiden var jag ganska pedant men det där har jag släppt på litegrann för varje år som har gått...Jag har insett att när man har barn i huset så det spelar ingen roll hur mycket man städar så ligger det ändå en massa saker kvar...Ska man någonsin hinna ikapp så får man städa varje ledig sekund som man har och vilket kul liv får man då? Nu får man vara glad om man någon gång hinner att ta fram dammsugaren emellan varven och hålla huset någorlunda snuskfritt.

Idag så slog det mig hur oändligt mycket skruvar vi har i det här huset. I vartenda hörn och skrymsle så ligger det skruvar i alla sorters storlekar. Undrar vad alla hör till egentligen? Verkar inte som om någon saknar dem i alla fall....

Vaknade med ordentligt halsont imorse. Det skar som knivar i halsen och jag insåg att något gympapass skulle det inte bli. Såg inte direkt fram emot att börja ringa runt för att få tag på en vikarie...Desto gladare blev jag när C. ringde direkt på morgonen och undrade om det var hennes tur att ha pass ikväll. Bingo! Ett bekymmer mindre...
Körde upp stereon och mattorna till parken och det var lika mycket folk den här gången. Trettiosex stycken hade de räknat till och det är ju fantastiskt kul!

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag är mera på alerten imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback