I´m I looser...

...baby yes I am...Idag kom jag faktiskt helt sist i en golftävling för första gången. Förut så har det kvittat hur dåligt jag än har spelat så har ändå alltid någon hamnat bakom mig i resultatlistan. Men inte idag...
Spelade bort mig redan på första varvet...ja egentligen redan på femte hålet där jag slog bort två drivar rätt ut i höga gräset. Tappade sex slag bara på det hålet och sedan hade jag bland annat fyra puttar på nionde hålet så det funkar ju inte...Men å andra sidan så varvade jag det dåliga spelet med riktigt bra spel och lyckades faktiskt få en birdie på sjuan. I vilket fall som helst så låg jag 11 slag sämre än handicapet efter första nio och det kändes ganska hopplöst.
Ryckte upp mig ordentligt på andra varvet och plockade in några slag innan jag kom till det förbannade långhålet. Där slog jag i vattnet tre gånger i första kurvan. Kände mig som Kevin Costner i Tin cup när han står och bara slår boll efter boll i vattnet...
Slutade på tretton slag för mycket men poängmässigt skrapade jag ihop 32 poäng (18 poäng på sista varvet) så jag kan ju inte vara helt missnöjd ändå. En riktig berg och dalbanerunda helt enkelt....


Dagens vinnare: Anna Jönsson som vann på 66 slag. Ett helt fantastiskt resultat!


Tvåan Johanna H. som alltid spelar bra. Hon hade 69 slag, samma som Caisa men Johanna har bättre handicap...


Lucky looser

Idag har vi också varit på Moas Garden och inhandlat lite blommor. Jisses va dyrt det blir! Ändå känner jag att jag skulle kunna plantera hur mycket mera som helst...




Gött att få lite i lådor och urnor så det blir lite färggrannt...


Lina äter vattenmelon (det bästa hon vet just nu) och gör konstiga miner...
Strax efter att bilden är tagen så tittade hon på Formel 1 på TV:n och konstaterade att "En sån bil vill jag åka mamma!" Ja jisses...


Världens sötaste och goaste kattunge: Charlie...

Idag blev det inget fotbollskollande. Såg USA-England igår och tycker uppriktigt synd om målisen efter hans supertavla....Å andra sidan var inte resultat orättvist heller...

Nu blir det sängen för imorgon är det jobbardags igen...Peter däremot kommer att vara hemma...


Kommentarer
Postat av: Linda

Äsch, du är inte alls någon looser! Bättre lycka nästa gång.



Håller dock med om att det blir dyrt när det kommer till blommorna! Huff!

2010-06-14 @ 12:10:24
URL: http://linda-larsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Tack Linda! Du ä för go du...näe jag är nog egentligen inte så loseraktig när jag tänker efter...många andra saker som jag är ganska bra på...dock inte golf...haha

2010-06-14 @ 18:49:00
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Passa dig för de som vill åt barnbilder!!

2010-06-15 @ 22:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback