Sommarfest och båthämtning

Ja då var det dags att summera årets midsommarhelg och jag måste säga att det har varit den klart bästa på många många år! Speciellt då när det för en gångs skull är fint väder. De senaste dagarna har det varit bloggtorka för min del så nu har jag väääldigt många bilder att visa er. Jag får väl börja i kronologisk ordning antar jag och då börjar det med Linas sommarfest på dagis i torsdags plus när vi hämtade båten i Sillerud. Resten av midsommarbilderna får jag ta imorgon för nu har jag ju faktiskt äntligen SEMESTER så nu borde jag hinna med....


För en gångs skull så sken solen över sommarfesten och det gick att vara ute. Lina är lite blyg när det kommer så många och tittar...


Alla Prästkragens barn samlade framför midsommarstången...I år så sjöng faktiskt Lina med ordentligt så det var riktigt kul att se...


Försökte att få Lina att ställa upp på bild men det ville hon inte riktigt. Hade dagen till ära lyckats få henne att bära diadem och både halsband och armband. Hör inte till vanligheterna att det går an kan tilläggas...


Men en fin bild på Peter och Lina fick jag i alla fall....


Efter dagisbarnens fina sång och dans runt midsommarstången (har jag inte gjort sedan jag var liten) så var det dags för ljuvlig jordgubbstårta och kaffe ute i solen....

Sedan skyndade vi oss iväg ut till Sellre för att hämta vår nya båt. Gissa om vi var förväntansfulla!


Här är hon:Millan och bara väntar på att få byta sjö...


Stefan hittar sin plats direkt...


Captain Tessan


Lina kollar runt lite...


Stefan fick ta över rodret en stund när vi tuffade runt på Östra Silen (som jag för övrigt tycker är en betydligt roligare sjö än Västra silen)...


Yes vi klarade slussen i Krokfors utan att köra in i en enda vägg....Det är inte helt lätt att manövrera en 8 metersbåt med ratten på "fel" sida när man ska in i de där smala portarna, men vi fixat galant. Hann dock inte riktigt med att ta några bilder dock...


Ska visa lite hur båten ser ut på insidan tänkte jag...Fixade nya lyktor hos morsan innan vi åkte ut. Söta!


Ruffen fram...


Sittbrunnen...


Ruffen bak med de här garderoberna där man kan stuva undan hur mycket som helst!


Flaggan på plats där bak och min självklara solplats uppe på rufftraket...


Välkomstkommittén, Jonas och Ulrika kom och mötte oss...


En väldigt trött Lina kollar på DVD...


...medan Stefan spelar musik i bott och tjatar hål i öronen på mig och Peter om att han vill ha en baslåda i båten...


Vi närmar oss målet...hamnen i Årjäng...fyra och en halv timme tog det. En underbar liten tripp i härligt väder


Millan på plats i hamnen....sen kom det en massa folk och inspekterade...


Vi lånade en tom båtplats vid bryggan och den var minst sagt trång...

Fortsättning följer imorgon...Då är det min första semesterdag...

Gonatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback