Nationaldagen i bilder

Det är sådana här dagar som man kommer ihåg varför man bor i Sverige. Natinaldag och klarblå himmel och sol. Kastade alla måsten och sidan och tog med mig Lina, Andréa och Linnéa till stranden istället...


Ingen tvekan här inte. Raka spåret ut i vattnet. Det var lite kyligt till en början men både jag och Andréa doppade oss ganska snabbt och sedan var det helt klart badbart...


KOnstigt nog så var vi ganska ensamma på stranden....


Fikapaus med honungsmelon...


Andréa mumsar också...


Sen hade vi sån lyx att när vi var hungriga så kom Glennsan med sallad till oss....


Efter beachbesöket så svidade vi och gick ned till kyrkan för att ansluta till nationaldagskortegen. Här ställer musikanterna från Halden upp sig. Ganska fräckt med de där uniformerna tycker jag...


Framåt marsch.....


Lina fick en flagga att vifta med


Hela kortegen tågar upp mot torget...


Framme!


Lina tog plats bakom pappa...


...som jobbade med ljudet...


Ganska så stor uppslutning på torget. Fin sång av Ulrika, lite tal och annat smått o gott. Jag kunde dock inte sjunga med i nationalsången eftersom min röst nästan är obefintlig för tillfället. Fick mima lite istället...Skippade tårtan och gick till OK och köpte mjukglass efteråt istället...


Nea fick den ena av Linas flaggor och hamnar troligtvis i tidningen imorgon eftersom Jens på NWT passade på att fota henne också...

Bättre än så här kan knappast en nationaldag bli...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback