Shoppingdag

Eftersom jag slaviskt har följt yr.no den senaste veckan så visste jag att det skulle bli regn idag så jag hade planerat in en shoppingtur till Töcksfors. Å herregud vad jag har fyndat! Jag och Stefan hamnade först på outleten och där köpte vi en hel påse kläder för nio hundra spänn och då var det mesta Röhnisch-kläder och Analog-kläder (som kostar skjortan annars). Vi gick som illrar i den där affären...
Sen blev det lunch och glass på Joe´s Diner och sedan skulle jag slutligen se om jag hittade en bikini-överdel som passade, men icke...Helt omöjligt tydligen...men jag hittade annat istället. Lina fick en ny baddräkt eftersom hennes tydligen är spårlöst försvunnen...


Ny träningstop i speciell färg. Än en gång: Jag älskar Röhnisch för att de gör rymligare storlekar! De här topparna är underbara att träna i!


Härlig långtröja från Vila...


Den här hittade jag på Kapp Ahl och fastnade direkt. Gillar rött/vitt/blått-kombinationen...


Favoriten numero uno. Prickig kjol från Indiska som är så skön så att jag helst skulle vilja ha den jämt...


Röhnisch golf-piké...


Härlig vad-lång kjol från Soya...


...och på Kapp Ahl hittade jag till sist ett par shorts som passade, vilket brukar ta sina provomgångar...Så nu har jag lite sommarkläder. Inget fancy, bara sånt som man kan slänga på sig en fin dag eller kväll...


Köpte vinglas i hårdplast till båten plus en tillhörande salladsskål/bålskål. Tack för tipset A. !


Fick tag på gardiner med Alfons på till Linas rum. Det är sannerligen på tiden att jag byter där så det ska jag försöka hinna med imorgon.


När vi kom hem så sorterade jag mängder med tvätt och sedan var det dags att tända grillen. Tyvärr så skulle det ju börja regna just då men det blev som tur var bara några droppar....Här håller Stefan upp sitt monstergrillspett med köttbullar, korv och halloumi som är inlindad i bacon. Lite fläskfilé och färskpotatis blev det också till....
Jag har faktiskt aldrig käkat halloumi förut och var lite nyfiken men jag vet inte jag...kändes mest som att tugga på gummi tyckte jag...


Efterrätten...De här jordgubbarna var de bästa som jag har ätit på länge. Tusen gånger godare än de svenska jordgubbar jag åt för ett par veckor sedan! Det bästa är att det finns kvar tills imorgon också...


Imorse ville Lina göra pannkakor till frukost så det var bara att häva fram grejerna. Det bästa pannkaksreceptet finns i Peters gamla Disney-kokbok som han fick när han var liten. Görgoda blir dom!



Imorgon hoppas jag på mera sol, en regndag räcker. Till helgen åker vi ut med båten och jag längtar redan. Blir antagligen en tur till Bengtsfors och det ska ju bli jättevarmt verkar det som så då är det extra gött att slippa sitta inne i Årjäng. I vår trädgård blir det verkligen pott-hett.

Peter får tydligen semester bästa vecka så då drar vi till Sommarland. Kan bara inte riktigt bestämma riktigt vilken dag eller om vi ska vara där två, om vi ska ha övernattning eller ej. Velar lite...Får ta en diskussion med min kära sambo imorgon...

Nu får det bli lite läsning...

Gonatt


Kommentarer
Postat av: Siv

Gillar rött/vitt/blått-kombinationen...



Jaja ☺☺☺ Du ær lite norsk du mæ ☻☻☻

2010-07-01 @ 16:48:41
Postat av: anette

Kul du gillade dem. Hoppas vi får till fler härliga båtkvällar. Denna helgen missar vi:-( Ha de gött o njuuut av semestern. KRAAAAM

2010-07-03 @ 15:22:10
Postat av: Linda

Så mycke fint du shoppat! Well done Tessan :-)

2010-07-04 @ 23:21:04
URL: http://linda-larsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Siv: ja jag är lite halvnorsk...

Anette: Ja glasen är verkligen riktigt läckra! Tråkigt att ni inte kunde följa med den här helgen. Men det blir säkert fler gånger.

Linda: Tack så mycket. Ibland har man lite tur!

2010-07-05 @ 23:19:51
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback