Stranddag

Ännu en underbar semesterdag har förflutit och idag har jag knappt varit hemma alls. Försöker att undvika det för är man hemma så påminns man av alla saker som måste göras och jag har bestämt att jag INTE ska ägna mig åt måsten. Det har jag så många annars så jag tycker att jag är värd att göra sånt som jag tycker är roligt istället de här två veckorna.

Imorse sov faktiskt Angelina längre än mig och det händer inte ofta. Bör tilläggas att jag ställde klockan eftersom jag skulle klippa mig klockan tio....Var väl egentligen inte så värst långhårig men det är gött att få av lite när det är så varmt. Jag har ju så förbaskat tjockt hår och det kliar fruktansvärt mycket när jag blir svettig....

Efter klippningen begav vi oss ut till Sanda. Först var det lite molnigt och då passade vi på att käka lite mat. Lina åt våfflor och jag Pytt i panna. Helt ok men jag tycker att det var ganska dyrt.
Sen sprack det upp lite mer och solen tittade fram i diset, för disigt har det ju varit hela dagen...fast det var väldigt skönt. Lagomt varmt. Badade faktiskt inte idag ens fastän vattentemperaturen var helt OK för att vara Järnsjön. Brukar sällan vara i Sanda annars men det var ju riktigt kul för det var ju så mycket folk man kände och Angelina hade ju barn att leka med så det var ju perfekt.

På kvällen drog jag med mig Tommy på en golfrunda. Började svinbra men hade tre hål som inte var lika bra. Väldigt upp och ned kan man säga. Fixade till en 16-poängsrunda i alla fall men förlorade ändå för Tommy hade 18. Han var typ en centimeter från att sänka sig på sista hålet men bollen stannade precis på kanten....

Nu ska jag snart gå till kojs för man blir ganska trött av att vara ute i solen hela dagen. Imorgon drar vi till Töcksfors för då skulle vädret bli lite sämre. Måste byta min bikiniöverdel som var för liten samt se om de har några shorts och linnen till mig. Har typ inga! Ifjol var det ju så jäkla dåligt väder så då blev det aldrig att jag köpte några. Nu är det ju så varmt så man behöver något lättare än trekvartsbyxor som jag däremot äger ett helt dussin av....

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback