Uteliv

Vad himla gött det är att kunna vara ute hela eftermiddagen och kvällen utan att det blir för mörkt. Den här tiden är egentligen den bästa på hela året. Om mindre än en två veckor så går det mot mörkare tider igen. Trist att tänka så men det är ju sanning...

Idag har det varit full sula på jobbet. Linnéa gjorde sin första arbetsdag som "riktig" anställd bagare hos oss och Marielle gjorde sin första dag som sommarjobbare. Det är lite mera folk i rörelse och märks att sommaren är här på riktigt. Själv räknar jag ned till semestern. Nio dagar kvar....Åååå va gött det ska bli!

Fick tag på nya amplar på XL-Bygg så jag planterade de sista blommorna idag. Blev riktigt nöjd. Rensade även rabatten på baksidan av huset fri från vårkragar. Upptäckte att de gömmer väldigt många sniglar under bladen. Bläää...


Pissekatterna älskar också att vara ute och här har Charlie klättrat upp i trädet. Skönt att de kan härja av sig ute så kanske de sover hela natten....Det är minst sagt full fart på dem nu och vattensprutan används flitigt för tillfället när de små liven hänger i gardiner och klättrar på bänker och i fönster...


Grillat fick det bli idag. Kycklingen blev en aningens svart (mitt fel, Peter fick styra upp) men var fullt ätbar och färsk sparris inlindad i bacon smakade mumma....Provade även Erik Lallersteds pepparsås som skulle ätas rumstempererad. Jättegod!!!


Bustösera...


...spenderar oerhört många timmar på den där studsmattan...


Inga problem att få de här två att somna om kvällarna kan jag lova...


Pionbusken blommar för fullt och jag älskar verkligen de här blommorna! Vilken härlig färg!

Nu räknar jag ned tills jag ska till kiropraktorn på torsdag. Hoppas verkligen att han får ordning på min rygg så att jag kan börja träna ordentligt igen. Som det är nu så kan jag knappt sätta mig ned på hela dagen för gör jag det så är jag så jäkla stel så att jag knappt klarar att resa mig igen sen...

Imorgon ska jag jobba igen och så ska jag försöka rensa bort en massa skit ifrån tvättstugan. Det är planen i alla fall...Är inne i en rensningsperiod känner jag. Bort med all skit som bara ligger och skräpar och tar plats. Kanske kan jag lägga ut lite grejer på nätet också? Verkar som om folk köper typ vad som helst....

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback