Ditten och datten

Har precis kollat på alla tal ifrån Kronprinsessbröllopet. Missade ju det eftersom vi såg på film i lördags. Måste säga att Daniels tal var otroligt bra. Naturligt, kärleksfullt och kändes väldigt äkta. Han måste ha fått talets gåva från sin far som också höll ett mycket bra tal. Kungen däremot är fruktansvärt jobbig att höra på. Hans stakande, tittande i papper och monotona röst gör att man inte riktigt orkar lyssna på vad han säger...
Nu har jag i alla fall frossat färdigt i bröllopsromantiken och konstaterar rätt och slätt att det blev ett drömbröllop.

Har haft fullt upp både igår och idag. Igår började jag med att röja här hemma. Slänga en massa saker och plocka ut en hel del leksaker från Angelinas rum. Herregud hon är snart fyra och då behöver man knappast ha bäbisleksaker. Litegrann får gå till Linnéa och sådant som hon redan har växt ifrån får gå till lilla grannpöjken. Bra när man har någonstans att göra av sakerna lättvindigt. Angelina fick själv vara med och avgöra vad hon ville ge bort men jag kommer nog att smussla undan några saker till innan jag blir nöjd...

Sedan tog vi en sväng till Töcksfors för att inhandla klänning till Linas sommarfest på torsdag. Hittade en till sist plus lite andra kläder också. Jag köpte mig en ny bikini på Kapp Ahl.


Eftersom Lina var med så var det inte läge att prova (har faktiskt inte gjort det än) men den sitter säkert som en smäck, som alla bikinis gör på mig...hehe...OBS! Ironi...


Lina väntar på mat....

Vi blev kvar en stund i Töcksfors så jag hann inte med och golfa. Därför fick jag göra det idag istället. Lina hängde med den här gången också och hon verkar som sagt att föra tur med sig. Lyckades skramla ihop 16 poäng och det är väl helt ok tycker jag.


Detta roade jag mig med när jag kom hem. Köpte en pool till Lina som jag LOVADE att blåsa upp idag och fylla. Hade inte riktigtr räknat med att den var så jäkla stor! Man kan lugnt säga att jag har fått min beskärda del av motion idag...


Äntligen klar och Lina hjälper till att fylla. Får nog slänga i en del varmvatten imorgon misstänker jag. Det är så himla kallt på nätterna så det hinner nog inte att bli tillräckligt varmt annars.


Såhär får man klä sig om man ska ut kvällstid i vår trädgård just nu. Knott, knott, knott överallt! När jag stod och strävade med pumpen så hade jag ett helt moln runt mig och nu har jag fått knottbett i hela ansiktet. Det brukar inte vara så mycket knott här men i år är det av någon anledning helt extremt....Usch vicka jäkla djur!


Köpte de här burkarna av morsan häromdagen. Tycker att de gör sig bättre när de står upp så jag placerade dem uppe på TV-möbeln. Jag blev nöjd så jag ska nog köpa de mindre också....


Köpte den här söta korgen också men har inte riktigt bestämt vad jag ska fylla den med...får fundera litegrann...
En griffeltavla "Kom-ihåg" blev det också. Hade ingen bra plats i köket så jag hängde den i hallen där den passade in bättre med sin vita färg. Dessutom så är det bra om man kan se vad det är man ska komma ihåg innan man går ut...Glömde tyvärr att fota den...


Har insförskaffat så mycket blommor den senaste veckan så nu har jag inte tid för något annat än att vattna...haha...Dom där i mitten slipper jag i alla fall att se efter...De blommorna fyndade jag på Hemtex igår...


Minirosor gillar jag skarpt och har planterat en del i rabatten också...

Nä nu är klockan otroligt mycket så jag måste skynda mig i säng. Har i alla fall sovmorgon imorgon så det räcker att gå upp vid åtta. Bara tre arbetsdagar kvar....Tjiho!!!

PS. Idag började vi med att sälja sallader på cafét igen. Vi har grekisk sallad, räksallad och ceasarsallad för 85:- inklusive bröd, kaffe och dricka. Hann tyvärr inte att fota idag men ska försöka fixa det imorgon....


Kommentarer
Postat av: Morteneli

Very informative...God Bless

2011-03-22 @ 14:45:06
URL: http://morteneli.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback