Äntligen lite vår!

Ja jisses vilkjet härligt väder det har varit idag. Strålande sol och faktiskt lite vårkänslor trots att snön ligger meterhög. Tyvärr har jag inte varit ute värst mycket men det kanske kommer fler dagar. Har haft en del annat att pyssla med idag...

Hittade tre rätt så trötta killar i soffan imorse kan man säga. De hade tydligen lyckats plöja sig igenom alla filmerna men Stefan var väl den som hade sovit en stund i alla fall....
Hämtade Lina hos morsan och sen var det bara att åka hem och fixa frukost åt allihop. Det är faktiskt väldigt kul att ha kidsen här när de sköter sig så bra. Var lite kallt i sovrummet bara eftersom jag fick stänga dörren där i natt...

Som vanligt när det är besiktningsdag så var jag rätt så uppstressad och ville därför åka iväg så fort som möjligt och köra min saltdränkta bil genom biltvätten. Skulle bara sätt på de nya vindrutetorkarna först....
De var av en annan modell än de jag brukar ha så jag fick pilla en stund och dessutom ropa till mig grannen för att få fast dem. Hade fällt upp de där stänglarna som torkarbladen sitter på och rätt som det är så lyckas jag veva till den ena med armen och SMÄLL så åker den rätt i rutan...

Resultatet...en härlig spricka! Gissa svordomarna...

 Tvätta bilen kunde jag ju drömma om. Biltvätten var trasig. Har aldrig lämnat en lortig bil till besiktning men fick inse att jag inte skulle hinna att tvätta den själv...Sen drog jag vidare till glasmästeriet och G. hjälpte mig att kolla dragkroken som alltid krånglar när man ska ha loss den. Det är ett satans gissel det också. Tog helt enkelt av den för då brukar de sällan kolla.

När allt detta var gjort så kunde jag slappna av en aningens aning. Busade en stund med Linan innan det var dags att dra iväg och få domen. Berättade om den trasiga rutan men besiktningskillen tog ingen notis. Lina tyckte det var väldigt roligt inne i hallen och speciellt när de hissade upp bilen. Själv stod jag och kallsvettades mest hela tiden...Döm om min förvåning när han kommer in igen efter provkörningen och säger att allt var bra! Som att vinna på Lotto nästan...Vilken befrielse! Nu kan jag köra min skrutt ett tag till.


Så här ser en slagen hjälte ut...Han somnade under tiden som jag stekte köttfärsen till tacosen...


Lina tyckte tacos var görgött och fick en Piggelin till efterrätt. Precis vad hon är: en riktig Piggelin!


Det här mönstret på väggen som blev när solen låg på sovrumsfönstret blev Lina väldigt fascinerad av...

På eftermiddagen kom jag på att jag hade lovat Lina att åka till bibblan idag så vi fick skynda oss innan det stängde. Andra delen av Fem myror är fler än fyra elefanter-DVD:n hägrade. Angelina är otroligt intresserad av alfabetet just nu och kan nästan hela alfabetssången så hon tycker att Fem myror är jättekul...Fick allt med oss en trave böcker också...
Hann med en fika också och till Linas stora glädje var Mikaela där så de kunde busa en stund...

När vi kom hem drog vi vidare in till J. med en liten present. Hon fyllde tre i söndags. Blev lite mera (väldigt högljutt) bus innan jag fick nog och fick med mig en väldigt trött Lina hem.

Nu sover lintotten och jag ska häva mig på crosstrainern. Är inte ett dugg sugen men jag missade ju step upen idag så det måste ju kompenseras. Har i alla fall ett inspelat avsnitt av Desperate Housewives att titta på under tiden. Alltid något.

Det blev hastigt och lustigt bestämt att Stefan ska åka till en kompis i Kil i ett par dagar så han håller på att packa just nu och försöker att ge mig gråa hår samtidigt. Han hittar nämligen inte saker ens om de ligger framför näsan på honom så nu är det tusen frågor...Har du sett...? Vart är...? Är du säker på att du inte har sett...? Jesus!

Imorgon blir det jobb så nu är det bäst att jag hoppar i träningskläderna så det inte blir för sent...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback