Ensam...

Ja just nu känner jag mig just lite ensam. Det är inte så ofta som jag tänker så för jag gillar att vara ensam men just den känslan kommer oftast över mig när inte Stefan är hemma. Allt blir så mycket lugnare och tystare. Han tar fruktansvärt stor plats men man saknar honom ordentligt när han inte är här. Han for iväg till Karlstad med bussen på förmiddagen. Stor pöjk är han nu. Hoppas att han och O. har kul ihop....

Själv så jobbade jag förmiddagen. Skönt att inte behöva stressa på morgonen för en gångs skull. Vet inte om det var det vackra vädret som lockade ut folk men idag har det verkligen varit full rulle non stop. Kul. Finns inget bättre än när man har fullt upp och klockan bara rusar iväg.


Dags för mig att sluta äta smarriga smörgåsar till lunch. Fick bli lite LCHF-lunch idag. Gottigott.


Istappar överallt...Syns inte så bra på bilden dock...en istapp ramlade i vilket fall ner två meter ifrån mig när jag skulle gå in på baksidan av cafét. Ett jäkla gissel är vad det är....


Man blir ju bara så glad när solen skiner från en klarblå himmel. Mera sånt...det finns kanske hopp om våren trots allt...?

Att hämta Lina på dagis är en lisa för själen. Hon blir så överlycklig varje gång och kommer springande mot en och skiner som en sol. Värmer i hjärtat. Det kommer säkerligen en dag när hon inte vill följa med hem istället...

Eftermiddagen ägnades mestadels åt slappande och lite bus.
Nu på kvällen så tvingade jag mig upp på crosstrainern igen. Både igår och idag så har jag känt mig så himla tung i benen så det är en ren och skär pina! Imorgon blir det nog ett pump-pass istället. Det var verkligen längesedan sist.


Medans jag trampade i mitt anletes svett så kollade jag in den här....

Tycker faktiskt att det här är den bästa av de tre Milleniumfilmerna men det kanske är lite för att man får ett avslut på Lisbeth Salanders elände. Har det någonsin funnits en mer komplex kvinnlig rollfigur i filmhistorien undrar jag? Noomi Rapace är så jäkla stencool som Salander att man nästan kippar efter andan när man ser henne. Hela storyn är så otroligt bra skriven och man aldrig riktigt vad som ska hända härnäst. Nu ska jag försöka läsa böckerna som troligtvis är ännu bättre. Roligt att man kan göra sådana här filmer i lilla Sverige. Helt obegripligt att man inte valde ut Män som hatar kvinnor i kampen om en Oscar. Tror att den hade haft stora möjligheter att vinna pris som Bästa utländska film.

Imorgon kommer det några gubbar hit och installerar en ny luftvärmepump på Stefans rum. Vi har varit tvungna att ha på elementen hela jäkla vintern i år och det syns ju såklart på elräkningarna. Nu ska vi gardera oss inför nästa vinter så att vi slipper det. Hoppas att de kommer medans jag är på jobbet...

Nä nu ska jag rapportera mitt kaloriintag på matdagboken och sen får det bli lite sömn....Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Elise

Böckerna är riktigt bra, kommer du över ljudböckerna kan du ju lyssna medans du tränar! Jag hade med den sista på semstern, va väldigt lyckat!!

2010-03-05 @ 22:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback