Less...

Ja idag har det inte riktigt varit min dag. Ibland känner man det direkt när man vaknar att det är något som inte stämmer.
Började morgonen med ett praktgräl med Stefan som inte hade några intentioner att göra mig på bättre humör. För det första vägrade han gå upp, för det andra så vägrade han att äta frukosten jag hade gjort och då brann det!!! Jag var så arg att hela jag skakade och jag fick gå in på toaletten och bokstavligen låsa in mig för att lugna mig. Det var inte helt lätt att lägga på mascara när hela handen skakade....

När han efter fem hundra om och men äntligen var klar så upptäcker jag att min bil är täckt av is som knappt går att skrapa bort. Nästan tio minuter tog det innan jag var klar och då var armen nästan bortdomnad....Ska den här vinterkylan aldrig ta slut?

Hämtade Angelina hos morsan och sen hem och käkade en snabbfrukost och så iväg igen....

Hade fått in en drös med smörgåstårtsbeställningar så det var inget att fundera på vad jag skulle göra. Bittan fixade dock de två sista så jag fick pressa marsipan istället. En syssla som vi i princip slåss om att få slippa men det måste ju göras och det är ett tidskrävande arbete så det gäller att var med...

På eftermiddagen fick det bli en tur till ICA för kylskåpet gapade tomt (som vanligt). Lyxade till det idag och lagade en favorit. Kycklingfilé med ost och bacontäcke. Till detta lite frästa grönsaker. Underbart gott. Till och med Stefan åt fast jag skippade oliverna till honom....


Sen var det dags för att se den slutgiltiga uppgörelsen mellan FBK och Skellefteå och vilken match det blev! Precis så spännande som det ska vara men tyvärr med helt fel resultat....Känns tungt i mitt hjärta nu men årets upplaga av Färjestad är ett medelmåttagäng inte mer...Man kan ju inte vinna jämt...Matchens blunder var ju utan tvekan Skellefteås första mål. Hur i h-vete kunde Rahm släppa den pucken? Målvaktstavla de luxe....nåja det spelar ingen roll ändå. Enda glädjeämnet var att även Frölunda åkte ur. Lite skadeglädje i allt elände piggar upp.
Angelina satt bredvid mig en stund och hejade på FBK och konstaterade att de var dåliga som inte gjorde mål...sen gav hon upp och vände upp och ned på halva huset medan jag tittade klart....

Hade ju tänkt att träna idag men eftersom det blev sent i säng för Lina så kände jag att jag inte pallade det idag. Jag är helt enkelt för trött och då är det ingen idé liksom...
Tänkte se Mästarnas Mästare på SVT Play istället men då gjorde jag misstaget att kolla Facebook innan och då fick jag veta vem som åkte ut...så nu skippar jag det också....

En bra sak:


Nya skivan har anlänt så nu kan jag ha ny musik på passen nästa vecka! Är skit-trött på den gamla musiken!

Har förresten träningsvärk idag både i benen och revbenen. Märks att man inte har tränat på ett tag....

Imorgon kommer Peter hem och får långhelg eftersom det är röd dag på torsdag i Norge. Gött! Vet inte riktigt vad vi har för planer inför påsk men det är gött att bara ta det lugnt. Speciellt eftersom det är så himla stressigt på jobbet dessa dagar innan det är dags.

Ikväll var jag riktigt riktigt godissugen och var en hårsmån ifrån att tina upp cheese-caken och smälla i mig en stor bit....men jag lyckades avstyra det hela som tur var....annars är det inte så ofta jag blir sådär vrålsugen nuförtiden tack och lov.

Näe nu är jag verkligen trött och sleten så nu får det bli sängen. En ny jobbig dag väntar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback