Lördagslugnet...

Jaaa äntligen har jag fått sätta mig ned i lugn och ro i den härliga fåtöljen! Efterlängtat efter en lång arbetsvecka.
Luktar ljuvligt gör det också för Peter brassar fläskfilé. Ska avnjutas till Melodifestivalen om en liten stund. Har inte bestämt mig än för vem jag ska heja på för jag har faktiskt inte hört alla låtar ordentligt.

Idag började jag jobba redan klockan sju och det var segt, RIKTIGT segt att ta sig ur sängen. Vaknade inte till förrän jag fick en rejäl kaffekopp på jobbet. Lina däremot vet jag inte vad som har hänt med den här veckan för hon var uppe och skuttade redan klockan kvart över sex! Är väl kanske för att det är så ljust ute...?

Kom en ordentlig rush på cafét även idag och det verkar nästan som om norrmännen redan har börjat lite påsk-handlande. Härligt med lite folk och fart för januari och februari har stundtals varit hemskt sega.
Var tvungen att sticka vid kvart över ett för då var det dags för nästa pass. Sälja liftkort i slalombacken. Blev dock väldigt lugnt och jag sålde bara totalt två liftkort så det var inte värst betungande. Kollade på skidor på TV:n istället....

Stefan ville inte med hem direkt så jag åkte och handlade och sedan vidare till...


...biltvätten! Ååååå vad min lilla pärla blev ren. Ända tills jag återvände till slalombacken och hämtade Stefan. Där var det rena lervällingen....


Nu är nog inte backen öppen värst många dagar till skulle jag tro, men i vinter har den varit väldigt välbesökt och det är så bra att den finns och sköts på ett så bra sätt....


Känner mig rätt så förkyld just nu. Snorar, nyser, har en förkylningsblåsa i munnen som gör jävligt ont och dessutom den här gigantiska döäckliga finnen i ansiktet....


Här är Linas nya cykel. Hon har tydligen varit ute och kört på dockan idag...

Skrållan (minsta katten) saknades igår kväll och jag tyckte att det var lite konstigt eftersom hon sällan vill vara ute och går inte mer än två meter ifrån dörren. I förmiddags kom hon dock tillbaka-skadad i vänster ben. Hon är jättesvullen och haltar. Kan inte se att något är brutet men man vet aldrig...Får avvakta och se imorgon annars får det bli en tur till veterinären. Stackars Skrållan som alltid far omkring som ett spjut. Undrar vad som har hänt egentligen?

Nu ska jag äta mat och se på Melodifestivalen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback