Min bästa vän...


...just nu är Nezerilen. Skulle jag inte ha haft den så hade det vart förbannat svårt att andas överhuvudtaget...

Jag vet att man inte ska klaga över simpla förkylningar för det finns tusentals andra sjukdomar som är mycket mycket värre men trist är det i vilket fall som helst. Man blir ju både orkeslös, rastlös och deprimerad på en och samma gång. Jag skulle ju egentligen ha varit nere i gympasalen just nu och kört styrkepass och haft roligt men istället ligger jag här i sängen och tycker att det mesta är tråkigt. Finns naturligtvis massor att göra men orken räcker inte till....


Angelina just nu...Hon tittade på "Upp" och så gick jag iväg och hängde en tvätt och när jag kom tillbaka så hittade jag henne sovandes (sittande) i soffan. Helt omöjlig att väcka är hon också så vi får väl se hur länge hon ska vara vaken ikväll...


Gjorde en cheesecake med banan och chokladtryffel i lördags och jag själv tyckte i alla fall att den var jättegod! Barnen (2 av 3) däremot var mer tveksamma...Det tog en timme ungefär att tillverka den för det var en del moment att utföra men den är ju praktisk eftersom man kan göra den i förväg och ha i frysen. Tydligen står den sig också i cirka tre veckor i frysen också...

Nu är det ju snart påsk också och den helgen älskar jag. Då är våren kommen på riktigt. Ska sticka iväg till mamma så fort hon har kommit hem och inhandla lite roliga påskgrejer för hon hade mycket roligt i butiken. Lite pyntande är alltid kul.

Undrar hur många veckor det är kvar till golfpremiären? Min första investering för säsongen ska bli en ny golfbag. Hade tänkt att köpa en ifjol men det blev aldrig av. Hittade en på Dormy på rean som såg bra ut...


Fanns i svart och gult. Bärbag såklart. Gillar att bära mina klubbor för man blir lite friare utan vagn. Dessutom får man ju extra motion....Denna var nedsatt från 1599:- till 799:- så man är ju nästan dum om man inte köper den...Undrar bara hur stor den är för den får inte vara för klumpig. Jag har en viss tendens att släpa med mig otroligt mycket klubbor så då måste den vara smidig...

ÅÅååååå om ändå bara snön kunde smälta bort i raketfart!!! Idag var det ju kallt som fan när man öppnade dörren och det känns som om det drar in också. Eller så är det bara för att jag är förkyld som jag fryser hela tiden. Tofflor och scarf på! Vill ha sol, sol, sol och på söndag är det äntligen sommartid! Tjiho...det enda trista är att en timme försvinner...

Nu hoppas jag att Linan vaknar snart så jag kan åka och handla lite...Har slut på torrfodret till katterna och det påminner de mig om lite då och då...bortskämda är de -de små liven...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback