Sommartid

Har alltid en så konstig känsla efter mitt dubbelpass på måndag-kvällarna. Jag är hur seg i kroppen som helst men pigg och klarvaken i knoppen. Med andra ord ingen idé att lägga sig i tid....

Som jag beskrev i ett tidigare inlägg idag så har det varit fullt ös heela dagen. Jag kan med väldigt gott samvete säga att jag jobbade riktigt hårt idag de timmar jag var på arbetet. Sen var det bara att kasta sig iväg och hämta Lina, hem och slänga ihop lite mat, byta om och så iväg igen...Inte konstigt att jag har högt blodtryck!?

Imorgon har jag i alla fall erbjudit mig att jobba fast att jag egentligen är ledig. Vi måste nästan vara tre om vi ska hinna med ordentligt när det är så mycket folk.


Igår kom det fram lite påskpynt i mitt hem...Lite färgglatt ris piggar alltid upp. Angelina fick göra ett eget och ställa i fönstret på sitt rum och det tyckte hon var väldigt roligt.


Bytte ut de svarta ljusen mot gröna som jag har köpt hos morsan. Hon hade gult grus att fylla upp med också...


...och så lite gula blommor förstås. Synd bara att påskliljor inte står sig värst länge. De är så fina tycker jag. Ska köpa fler framåt helgen...


Omställningen till sommartid innebär ofta att barnen får det lite jobbigare att gå upp på morgonen och i det här huset blir det ju extremt jobbigt eftersom båda barnen redan är sådana som helst inte går upp alls...Stefan var ju hos Anna så honom fick hon tampas med men Angelina snusade och sov som en gris när jag försökte väcka henne kvart i sju. Typiskt nu när hon äntligen har vaknat av sig själv vid halv sju de senaste veckorna....


Lina har börjat med en konstig vana. När hon klär av sig på kvällen så går hon runt i huset och hänger upp sina kläder på dörrhandtagen....


Stefan har sytt en färgglad mössa på slöjden. Det är mer än vad jag lyckades åstadkomma på mina år på syslöjden och jag fick ändå en trea i avgångsbetyg trots att jag i stort sett aldrig gjorde klart något som jag påbörjade....i ärlighetens namn så tyckte jag att det var så jäkla trist så jag pratade bort de mesta av lektionerna...Skriver detta lite för att Stefan och flera har fått ett brev ifrån syslöjdsläraren (samma som gav mig en trea...jag gapskrattade när jag fick reda på det...) och rektorn att de troligtvis inte kommer att uppnå målen i syslöjd....måste säga att de där kraven måste ha höjts en del sedan jag gick i skolan...Förstår egentligen inte överhuvudtaget varför man behöver sätta upp mål i ett sådant ämne ...slöjden skulle vara något som man sysselsatte sig med på fritiden och inte på skoltid. Måste ju finnas väldigt många fler ämnen som är både roligare och nyttigare att tillföra läroplanen....Observera att denna inställning är inget som jag har fört vidare till Stefan men jag uppskattar att han lägger mera energi på att lära sig matte, svenska och engelska än att sy grejer det kan jag lova...

Tränade ju igår för första gången på över en vecka och det kändes kan jag lova. Jesus amalia vad trött jag var efter gympan. Det riktigt snurrade i skallen på mig efteråt. Är fortfarande väldigt snorig men annarfs är jag pigg i kroppen så det var nog smart att vila litegrann för att återhämta sig.
Idag var det full fart igen på styrkan och sedan på cirkelträningen. Jag känner redan nu att jag kommer att ha träningsvärk imorgon....

Min vanliga svett-bild efter gympapasset igår...

Imorgon är det ju avgörande kvartfinalmatchen mellan Skellefteå och Färjestad och det blir en rysare...Igår skyllde ju SAIK förlusten på att de var försenade till matchen men spelar FBK som de gjorde igår så tror jag att det går vägen....Jag ska sitta bänkad i alla fall och heja!

Gött att det börjar släppa lite för Zlatan också....

Fick en Voddler-invite (tror att det heter så) av brorsan igår så nu tänker jag kolla om det finns nån bra film att se....

Gonatt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback