Nya morgonrutiner

Var väldigt spänd på att få se hur det skulle fungera imorse med de nya reglerna jag hade satt upp. Perfekt blev svaret. Stefan kom upp utan trubbel, åt frukost som han skulle och vi kunde allihopa i lugn och ro äta frukost och i lugn och ro. Angelina hann till sin stora glädje till och med se på Dora. Vilken skillnad! Nu är det bara att hålla tummarna för att det fortsätter på samma smidiga vis så att vi slipper morgontjafset framöver också...

Idag hade jag lite mera speed på jobbet och fick en hel del gjort faktiskt. Just nu är det en "smörgåstårtsperiod" tror jag så det blir några om dan. Idag var det en tysk kund som frågade om han fick ta kort på dem när jag var klar. Han tog en massa bilder! hmm....

Stefan överraskade mig med att gå och handla åt mig på Konsum så jag skulle hinna i tid och hämta Lina. Snäll han!

Sen blev det lite läxläsning (matte) och den klarade Stefan bra. Verkar som om det går lättare nu när han har K. och får mera hjälp. Äntligen ska man kanske säga...

Körde Stefan till backen och sedan lekte jag och Lina en stund med dockhuset men hon var nästan lite för trött tror jag så vi hamnade framför Kalle Anka till slut. Märks att hon inte sover på dagis längre för hon är trött runt sju-halv åtta och säger själv till när hon vill lägga sig. Ingen sak då. Kruxet var att jag var tvungen att hämta Stefan också så då fick bästaste grannen rycka in och vakta en sovande Lina. Tur att änglar finns!


På väg till backen för vilken gång i ordningen den här vintern? Hade varit kul att räkna....


Jag grävde fram alla Linas cyklar i söndags som har stått ute hela vintern (bra ordning vi har) och det var nog dagens lyckligaste stund när hon äntligen fick cykla igen....När snön är borta så är det nog dags för en större cykel skulle jag tro...

När Stefan väl var hemma så gav jag mig ut på en härlig promenad med ett litet stopp hos Lotta. Kommer inte ens ihåg när jag promenerade sist! Jag som gick överallt ett tag...


Den här bilden är tagen från "matensbacken". När jag går här så stannar jag alltid till och tittar ut över Årjäng och tänker att det faktiskt är ett ganska bra ställe att bo på. När man står här uppe och blickar ner så ser det väldigt fint ut och tryggt på något sätt....Sena sommarkvällar när man ser ner till sjön och ser skogarna på andra sidan dalen så är det rent utav vackert...Kanske man inte alltid tänker på....

Kollade ju Mästarnas Mästare sent igår och måste säga att jag är sjukt imponerad av Louise Karlsson. Hon är ju duktig på allt och samtidigt gör hon inget som helst väsen av sig. Cool helt enkelt! Tror att hon vinner alltihop. Patrik Sjöberg coolade också ned sig ganska många grader nu när Holm hade åkt ut och det vart ju mer än skönt...Han är ju dessutom ganska kass på alla tävlingar utom att fånga svärd så han kan ju inte gå på och skryta om hur bra han är hela tiden heller...Annars är det mest myspys-TV för de verkar ju ha så himla trevligt tillsammans allihop.

Nu ska jag skriva inlägg på den andra bloggen och sedan får det bli gonatt för idag...Ciao!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback