Semestertankar

Ledig dag idag och den har varit härlig! Ingen vanlig dag heller utan Peters födelsedag som han tyvärr inte fick spendera hemma hos oss. Lina har funderat mycket över det där och frågat flera gånger om inte pappa ska komma hem på sin födelsedag. Hon har bestämt att vi ska baka tårta till honom så nu har jag pressen på mig att få ihop något gott tills han kommer hem på torsdag...
Han hade förresten fått en väldigt trevlig p-bot på 500 spänn i present på morgonen...

Dolade lite här hemma på förmiddagen. Kollade lite mer på Skrållans ben. Hon har blivit bättre men inte helt bra. När jag satte mig ned med henne och kände på benet så upptäckte jag en kula ganska högt upp. Tryckte lite på den för att se hur hon reagerade men tänkte inte mer på det. Strax efteråt upptäckte jag att det fullkomligt forsade ut var ur benet! Tvättade rent men kan fortfarande inte se vart det kommer ifrån men helt klart har hon ju ett sår någonstans. Efteråt var hon mycket piggare och nu på eftermiddagen så har hon skuttat runt mera som vanligt. Hon har till och med bråkat med Lizzie (den andra katten). Ska ringa veterinären imorgon och fråga vad jag ska göra med det så det inte blir något mer elände...


Sen ville Angelina baka chokladbollar så det gjorde vi.....

Har börjat fundera lite på vad vi ska göra på semestern i år för det brukar jag tyvärr aldrig tänka på förrän i sista sekunden annars och då är allt bokat. Är lite anti att åka utomlands mitt i sommaren men i år känns det som om det kvittar.Jag vill ha SOL och framför allt vill jag lämna Sverige för ett tag.


Varför inte?

På eftermiddagen plockade vi upp Stefan efter skolan och åkte till Töcksfors. Stefan ska spela klasscup till söndagen och behövde nya inneskor och benskydd. Hittade både och till hyfsat pris på Sportringen. Ett par snygga Puma-skor blev det. Jag hittade ett par Adidas-tights för 200 spänn som var väldigt sköna. Behövde ett par nya träningsbyxor eftersom några par har gett med sig i sömmarna.

Angelina var helt i extas där inne och pillade på varenda skyltdocka och sprang iväg utom synhåll så fort hon kunde så det blev ingen lång vistelse. Plocka ihop det vi skulle ha och hem liksom. När vi stod inne på Nice så fick jag höra att det var fullt polispådrag utanför med helikoptrar och lite smått och gott. Fick veta sen när jag kom hem att de tydligen hade jagat några som hade förberett ett rån och stoppat dem mitt ute på vägen så det var rena Hollywood i Töcksfors ett tag. Jag märkte dock inte så mycket av dramatiken förutom en ensam polisbil som stod kvar utanför när vi for hem....

Släppte av Stefan hos Anna och stannade kvar en stund och drack kaffe medans Linnéa och Angelina lekte.


Angelina skulle absolut ha egna städgrejer och det fick hon så nu har jag nyskurat i hela övervåningen. Hon har hällt ut vatten överallt och det slutade med att hon halkade och slog sig...

Tvingade mig upp på crosstrainern efter dagens avsnitt av DH men den jäveln funkar fortfarande inte. Det är någonting som glappar nånstans! Såååå irriterande när man försöker vara duktig. Skulle kanske ha köpt en ny istället....Fick i alla fall ihop till 35 minuter innan jag gav upp. Körde lite mage och andra styrkeövningar istället...

Kollade på Walk the line under tiden som jag trampade och på tal om Johnny Cash...

...så ramlade han ned ifrån väggen härom natten. Pang, bom ända ned i hallen men höll lyckligtvis...jesus va rädd jag blev för det lät en del om man säger så...imorgon ska jag försöka spika upp honom igen....

Grattis till M. och P. som fick en pöjk idag!!!!

Har suttit och kollat in Spring Västs schema för våren och undrar om man skulle våga att vara med någon gång? Orkar jag verkligen springa 7-8 kilometer utan att dö? Eller springa och springa...jogga skulle det ju bli och antagligen gå inimellan...men det skulle vara kul att prova. Verkar lite skoj det där....men då får jag få ordning på benhinnorna först.

Nu ska jag kolla på SVT Play och dagens avsnitt av Mästarnas Mästare. Börjar dra ihop sig nu....



Nu ska jag titta på SVT Play och dagens avsnitt av Mästarnas Mästare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback