Min bestämda gosetroll

Håhåjaja...Sitter som ett utsketet päron i soffan, ska försöka blogga och lyssnar på Spotify. Känner att jag har använt Spotify alldeles för lite sen jag fick tillgång till det. Detta bevisades i helgen när jag hade glömt bort både användarnamn och lösen. Tänkte därför logga in med Stefans lösen idag men då satte jag bara mig ned och skrev det första bästa som dök upp i huvudet och det var rätt! Hjärnan är allt en konstig sak...
I vilket fall som helst så har jag kommit underfund med att jag älskar Spotify! Jajaja jag vet att jag är typ flera år efter alla andra men så är jag ju snart 30 oxå....

Har precis kört ett styrkepass med skivstång och hantlar och då var Spotify perfekt att använda. Blev mycket Lady Gaga men också Kelly Clarkson, Def Leppard och naturligtvis Manboy! Härligt med bra musik för det behövs när det tar emot...

Jobbade förmiddagen idag och det var lika mycket att göra idag också. Fick till och med ringa dagis och säga att jag skulle bli lite sen. Får kanske flytta fram tiden till 16.00 för att slippa stressa det sista för det är ganska så jobbigt...


Kanske syns dåligt på den här bilden men mina händer är just nu bedrövliga! Har klarat mig väldigt länge men nu tar vintern ut sin rätt. Är torr och får utslag och revor överallt. Inte så konstigt kanske med tanke på att man tvättar händerna minst 70 gånger om dagen...Blir väl tvungen att använda engångshandskarna som jag verkligen HATAR. Allt blir så mycket osmidigare med dem på plus att jag faktiskt tycker att det är mer ofräscht än att ta i maten med bara händerna. Blir man kladdig på händerna så tvättar man sig. Har man handskar är det svårare att känna av det...så enkelt är det...

På dagis berömde fröknarna Angelina för att hon hade varit så bestämd och sagt ifrån på sistone när någon gjorde något mot henne som hon tyckte var fel. Jag kände att jag rodnade och svarade att jag mycket väl kunde tänka mig att hon gjorde det. Här hemma så domderar Angelina nämligen rätt så friskt och sätter händerna i sidan och talar klart och tydligt om hur saker ska vara och vad hon vill. Jag blir så full i skratt varje gång för samtidigt så gör hon en sån där snusförnuftig min så man kan inte låta bli...då blir hon förstås förnärmad så man borde låta bli...Men på dagis så uppskattades tydligen hennes bestämdhet för där gör hon sällan något större väsen av sig annars och har haft svårt tidigare för att sätta ord på känslorna. Kanske hon börjar finna sin plats lite mera bland de större barnen?

Stefan hade Robin med sig hem efter skolan och sedan körde jag dem till slalombacken. Kanske för sista gången i år? Lina var så trött så det blev inte så mycket mer gjort här hemma. Pratade med Peter via MSN och sedan var det läggdags. Jag fixade dagordningen till årsmötet imorgon och kom plötsligt på att jag har glömt att skriva en verksamhetsberättelse! Så när jag skulle börja med detta så insåg jag att jag inte kommer ihåg någonting ifrån vårterminen och jag har inte några protokoll här heller...fick bli som det blev och nu är det i alla fall klart...

Kollade aldrig på Mästarnas Mästare igår för det blev så sent. Såg i alla fall på Aftonbladet att Sjöberg äntligen åkte ut! Skönt! Får väl kolla när jag får tid över...

Imorgon blir det jobb igen och årsmöte plus att FBK ska spöa Skellefteå....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback