EMO-frilla?

Vaknade med tungt huvud imorse trots att jag hade sovmorgon ända till åtta. Angelina försökte få upp mig tidigare men jag vägrade. Till slut gav hon upp och gick till datorn och spelade Muminspel istället.
Först kändes det som om jag var väldigt snorig och förkyld men efter ett tag så insåg jag att anledningen till det tunga huvudet kom från nacken. Skulle tro att jag har lyft lite för mycket tyngder de senaste dagarna. Har haft sådär förut när jag har tränat mycket axlar och, biceps och överdelen av ryggen.

Kom aldrig riktigt igång på jobbet heller idag kändes det som. Kände mig lite lat faktiskt och det är aldrig kul. Började få ont i huvudet senare under dagen så då gav jag upp och tog en Ipren. Sen blev det lite bättre....


Stefan tuggar nöjt i sig en vaniljbulle plus Apelsin-MER. Rena julafton!

Stefan påstod dessutom att jag har EMO-frisyr och jag hävdade att nähä det har jag inte. .


Det närmaste jag kunde komma var det här och då får jag skaffa längre lugg, vilket jag i och för sig har tänkt...Han har inte helt rätt där den gode Stefan....

Hämtade Lina på dagis vid halv fem och hann knappt inom dörren innan Glennsan kom med Linnéa. Bytte barn med honom för han fick köra Stefan till slalomträningen....
Linnéa hann in i hallen och sedan var bajseblöjan full. Hon har som regel att ALLTID bajsa minst två gånger när jag passar henne. Den här gången var det dessutom "tannebajs" som luktar tretusen gånger värre än vanligt bajs och fräter upp hela rumpan! huga! Hon låg i alla fall still när jag bytte och Lina assisterade med tvättlappar....Hon hann allt med en andra gång oxå sen...


Idag var bägge barnen minst sagt fredliga och snälla och lekte med varandra istället för att bråka....Linnéa är nog den snällaste ungen som finns att passa....Barbiebilen var den nya favoriten för dagen plus att riva ut allt ur Angelinas dockhus.

Angelina var väldigt trött och somnade bums efter att Linnéa åkt hem.
Har förhört Stefan på läxan och gjort upp de nya reglerna som gäller för morgonväckningen här i huset. Nu ska vi banne mig få ordning på det här och det ska ske utan att han driver mig till vansinne. Nu vet han klart och tydligt vad som gäller och så får vi se om det fungerar imorgon bitti.

Insåg just att jag har missat både DH och Mästarnas Mästare idag på TV:n. Typiskt mig men C. ringde när jag hade lagt Linan så det föll helt bort. Ska se M M på Svt Play när jag går och lägger mig sen, men DH får jag väl se reprisen av. På Femman Play måste man nämligen betala för att titta och det gör jag inte när man kan se det i repris gratis....

Färjestad lyckades vinna klart mot Rögle idag och nu är den åtråvärda fjärdeplatsen inom räckhåll. Nu är det ju snart dags för slutspel så nu kanske till och med jag kan börja bry mig...Har inte hängt med alls nästan den här vintern.

Nu är det dags att skriva dagens inlägg på Tessans trettioårskris oxå. Fullt upp nu med två bloggar..fast kul också!

Ha de gött!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback