Färdigzumbad...

Ja jäklar vad jag har skakat arsle ikväll. Kom faktiskt iväg på zumban och drog med mig Andréa också. Vi var inte så många där ute i Lian men roligt hade vi. Var väldigt spänd på vad vi skulle göra. Har ju sett litegrann på YouTube men det finns ju så många olika sorters Zumba. Vissa steg var ganska lätta medan andra var desto svårare. Det värsta är ju att man är smidig som ett kassaskåp så de där rumpskakningar och höftrullningara ser nog fantastiskt komiska ut om man står bredvid och tittar...

Svettig blev man i alla fall men inte sådär supertrött men det blir man säkert när man kan stegen ordentligt. Jag ska definitivt försöka att gå flera gånger för sådan här träning hör till kategorin "man märker inte av om det är jobbigt eller inte eftersom det är så himla kul". Dessutom är man ju så himla koncentrerad på att lära sig stegen så man tänker inte på att tiden går.
Gillar när man får tänka till lite och inte klarar allt på direkten. Tillfredsställelsen blir desto större när man kommer på hur det ska vara....
Har faktiskt inte det minst ont i varken axeln eller nacken nu men det spörs hur man känner sig imorgon...Kommer nog att ha träningsvärk i midjan misstänker jag....

Efteråt så åkte jag med till Glenn och André och vi bokade efter mycket om och men hotellrum till Göteborgsresan sista helgen i maj. Det var inte helt lätt eftersom det är Monster Jam då också och i princip alla hotell är fullbokade redan. Det blev i alla fall Scandic Backadal till slut och det får duga. Vi är inte så kräsna egentligen. Huvudsaken var att vi hamnade på samma ställe...
De hade inomhuspool och det kan nog glädja två småtjejer misstänker jag....

Läser i Aftonbladet att värmen tydligen inte kommer den här helgen heller....Synd. Börjar bli less på att det är vintertemperaturer ute. Fryser jämt känns det som och då tillhör inte jag kategorin som är direkt frösen utav mig...Nåja det ser i alla fall ut att bli sol och det duger när man ska spela golf...jag har ju faktiskt köpt mig en softshell så jag överlever.

Nu måste jag snabbläsa lite bloggar och sedan måste jag krypa i säng. Imorgon blir det väckning klockan halv sex. Brorsan har lovat att ringa. Sedan bär det av till Örebro med pappsen.

Go natt

Kommentarer
Postat av: Desperate Housewives - fanblogg.

Jag har sett flera reklamer om denna Zumba tränings video, är de nå kul eller? :)

2010-05-17 @ 00:06:07
URL: http://desperatahemmafruar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback