Gravskändning

Nog för att jag avskyr all form av skadegörelse men detta tar ändå priset! Hur är man funtad när man går in på en kyrkogård och välter omkull över nittio gravstenar? Helt jävla sjuk i huvudet säger jag.

Min första tanke var att det måste vara ungar eller i alla fall ungdomar men man måste vara antingen jäkligt många eller väldigt starka för att orka välta så många stenar. De sitter ju inte direkt löst...
Lasse åkte ned idag för att kolla om Gunillas och andra anhörigas gravar hade klarat sig. Gunillas stod som tur var orörd men B:s gravsten var vält. Hoppas att hon kommer och spökar ordenligt för de som har gjort detta för det vet vi som har bott i Lia att hon är kapabel till....fy fan va arg jag blir! Skänker en tanke till alla som har drabbats av detta helt meningslösa brott och kränkning av de dödas minne.
Hoppas bara nu att det är någon som har fått en skymt av idioterna men hade det funnits det så skulle de väl ha ringt polisen direkt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback