Hemmafrudag...

...har jag haft idag. Har tvättat ett x antal tvättar, dammsugit, lagat mat och till och med börjat putsa fönstrena. Inte värst kul men välbehövligt. Skulle egentligen ha golfat idag men det satte min onda nacke/axel stopp för. Vågar inte för det vore inte så smart om det blir så illa att jag inte kan jobba nu när Bittan ska på semester.


Har riktigt ont idag och har käkat Ipren hela dagen. Går omkring med den där sjalen för då känns det lite bättre men humöret blir tyvärr inte på topp och man blir lite lett sig...


Igår kväll passade vi Nicole och hon och Lina körde lite bil tills batterierna tog slut...


Lina väntar på sin tur och har fantastiska mönsterkombinationer på sina kläder.


Under helgen har Lasse varit här och hjälpt Peter att kapa ned vår tre meter höga hagtornshäck. De har numera rispor över hela kroppen för de där taggarna är inte att leka med...


Nu helt plötsligt så har vi väääldigt mycket insyn i våran trädgård och vi får hoppas att de där två busfröna på bilden stannar på rätt sida. Som tur är så är de dödens rädda för bilar...Gött att få väck häcken var det i alla fall. Det blir nog bra när den växer upp igen och nu till sommaren kanske det kan fläkta lite i trädgården. När solen ligger på brukar det annars bli potthett...

Nu är det snart dags för en ny arbetsvecka men för min del blir det bara tre dagar eftersom torsdag är röd dag.
På tisdag ska jag med pappsen till Örebro så Lina får vara hos mormor imorgon kväll. Vi ska nämligen åka redan vid halv sju på morgonen. Till helgen så är det dags för Solheim cup ute på golfbanan. Golf hela helgen med andra ord så jag hoppas verkligen att axeln/nacken är bättre annars är det också kört.

Nu ska jag kolla hotellrum i Göteborg för vi ska ta en sväng dit sista helgen i maj tillsammans med Glenn o company. Jag blir aldrig för stor för att åka karuseller så jag längtar redan dit....Hoppas att Lina vågar åka något också men det tror jag nog...

Premiärmatchen i hockey-VM kanske man också ska kolla in sen. Mot Norge tydligen och det kan man ju se om man inte har något annat för sig....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback