International Geek Pride...

...är det tydligen idag. På svenska kan det översättas som internationella nörddagen. Det finns visst speciella dagar för precis allt nuförtiden...Att det var nörddagen idag blev jag informerad om på P3 Morgonpasset för en stund sedan. Fok fick messa in sina nördiga intressen och det handlade mycket om folk som spelar rollspel och WOW men även om en kille som samlade på knivar...

När man slår upp ordet "nörd" på Wikipedia så får man veta att ordet menar en person som har ett fixerat intresse för något. Jag kan väl villigt erkänna att jag är en nörd när det gäller vissa saker men oftast har jag inte tålamod att ägna bara en sak så mycket tid.

När jag tänker efter så kommer jag på en riktigt nördig grej som jag gjorde när jag var liten. Jag skrev upp sportresultat. Först började det med noggrannt präntande av alla resultat i Elitserien i hockey. Inte bara resultat utan även målskyttar, utvisningsminuter, domare, publiksiffror, ja rubbet. Allt noga sorterat i pärmar. Detta gjorde jag i två eller tre säsonger tror jag. Snacka om tidskrävande arbete! Sedan fortsatte jag med slalomtävlingar, backhoppningstävlingar och fotbolls-VM och EM. Rätt så nördigt eller hur? Tror att jag har sparat dessa pärmar någonstans faktiskt...Men en dag fick jag väl något vettigare för mig så då bara slutade jag att bokföra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback