Jag är redo!


Väskan är packad...


USA-tröjan är framlagd...


Regnställ inhandlat...


Klubborna är putsade...


Snus införskaffad...(ny sort, billig som bara den, hoppas att den inte smakar skit...)

Imorgon bitti är det nämligen dags för en av golfsäsongens höjdpunkter, nämligen Årjängs Golfklubbs egna upplaga av Solheim cup. Var med för första gången ifjol och det var skitkul! Vi är ett gäng damer/tjejer som delar upp oss i ett Europa-lag och ett USA-lag och sedan spelar vi mot varandra både parspel och singelspel. Ifjol ingick jag i USA-laget och vi fick storstryk så nu har vi revansch att kräva!
Imorgon ska vi gå ut klockan åtta. Sen blir det lite lunch och sedan ska vi gå en runda till. Kvällen avslutas med mat och trevligt umgänge och vi sover över i stugorna invid golfbanan. På söndag fortsätter kampen tidigt på morgonen med avslutande singelspel och så är vi väl hemma någongång på eftermiddagen lite sådär lagomt trötta...
Ska bli hur kul som helst!

Hängde på låset på Abeko imorse när de startade sin utförsäljning. Lyckades roffa åt mig det där setet på bilden ovan och det satt som en smäck! När man ska ha regnkläder till golfande så är det extra viktigt att det inte blir bylsigt på något vis för då fastnar klubborna lätt. Alltihop kostade fem hundra kronor och då fick jag en lap top-väska med på köpet...gissa om jag var glad när jag kom till jobbet....

Idag har det verkligen varit full rulle hela dagen. tack gode gud för att Linnéa var där och hjälpte oss! Framför allt var det norrmän överallt och ett tag undrade jag i mitt stilla sinne om kön aldrig skulle ta slut...men men...det ordnade upp sig till slut (som det alltid gör även om det tar lite längre tid ibland) och innan dagen var över så var diskarna så gott som rensade. Precis som det ska va!

Skyndade mig hem för Peter ville iväg och repa. Städade cafét så fort att svetten rann innan jag var klar. Får ju vara lite medgörlig när jag ska vara borta hela helgen...hehe...
Käkade fredagspizza och kom tyvärr på att kattmaten var slut så det var bara att ta en vända upp till ICA. Hyrde med "Alvin och gänget 2" så Stefan och Lina kunde titta båda två. Lina orkade dock inte se riktigt hela...hon var så trött så trött...

Nu ska jag försöka leta upp regnskyddet till golfbagen för det lär behövas om man ska tro på yr.no. Det väntar 4,3 mm regn under dagen så det gäller att vara förberedd och det är jag snart....Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder...så det så!

Se ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback