Lat

Den här eftermiddagen har jag varit så lat att jag nästan skäms. Har inte fått något vettigt gjort överhuvudtaget...jo förresten...jag bäddade sängen om det räknas...
Först efter jobbet så fikade jag och Linan med varsin glass. Har tyvärr kommit in i en riktig glassperiod och vill ha glass hela tiden. Inte bra...men väldigt gott. Speciellt pistageglassen som vi har på cafét är himmelskt god.
Sedan blev det lite handlande tillsammans med vääldigt mycket annat folk som tydligen helghandlade...
Att ta sig ut ifrån parkeringen efteråt var inte helt okomplicerat. Igår körde jag i Örebro för första gången och det var inga problem men ICA´S parkering är en betydligt rörigare historia. Folk kör kors och tvärs, går mitt i vägen, backar ut utan att se sig om varken till höger eller vänster, ja allmänt kaos helt enkelt....
Tog oss hem till slut och jag började laga lite mat medans Jonna och Angelina prompt skulle ut i regnet...



Regnet forsar ned men de här två trollungarna biter inte sånt på...Gunga ska de göra i alla fall...

Drabbades av någon total avsaknad av simultankapacitet när jag skulle laga mat så det tog lååång tid innan den blev klar...


Den där sprödbakade torsken tar cirka 16 minuter att få klar, såsen är bara att värma, potatisen tar cirka 25 minuter att få klar och grönsakerna bara några få minuter...ändå tog det över en timme innan jag kunde sätta mig ned och verkligen äta den. Ganska bra gjort...

Sen slog latmasken till på allvar och jag och Lina blev sittandes i soffan och kollade på en Nicke Nyfiken-film som vi har sett minst 30 gånger. Vi blev avbrutna av en dyblöt försäljare från Eon som knackade på dörren och som nästan blev besviken när jag sa att vi redan hade Eon som elleverantör.

 Nu sover Lina i alla fall och jag är ensam hemma. Peter har varit i Karlstad på sjukhuset idag och fått svar på sin datortomografi. Det var i alla fall ingen tumör eller annat trist men han har tydligen något konstigt ben inne i örat som är tunnare än det ska vara och läkarna trodde väl att det var hål i det benet. Det är därför han hör sin egen röst inne i huvudet hela tiden. Tydligen får han leva med det för om man ska göra en operation så var den jävligt ruskig kan jag avslöja. Hoppas att han slipper den i alla fall...
Han har i vilket fall inte kommit hem än för han har varit i Filipstad också och köpt ett nytt mixerbord så han blir nog sen....
Stefan är hos Anna och ska spendera morgondagen på folkracebanan i Töcksfors. Hoppas att vädret blir något bättre i alla fall...

Apropå vädret så har i alla fall yr.no spått kraftigt regn under lördagen så nu är det dags att börja fundera vad man ska packa med ut till golfbanan för att klara två 18-hålsrundor under de förutsättningarna...Usch va trist! Jag gillar verkligen inte att spela i ösregn.

Fick springa iväg till Apoteket idag och inhandla lite cortison-nässpray. Misstänker att jag har lite problem med pollen för jag har varit otroligt tätt i bihålorna de senaste dagarna och känt mig tung i huvudet. Kan vara en vanlig förkylning också men jag brukar ha de här symptomen den här tiden på året. Hörde på radion igår att det var mycket höga pollenvärden i luften just nu så det kan väl stämma kanske...Med andra ord är det liiite positivt att det regnar.

Räddaren i nöden

Gött med ledig dag imorgon i alla fall. Då fyller pappa år så det blir väl en tur ut till Sellre misstänker jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback