Liseberg i bilder

Japp då var vi hemma igen efter en intensiv helg i Götet. Både jag och Peter är hur sletna som helst!
Har haft fantastiskt tur med vädret måste jag säga, inte en droppe regn. Igår var det Liseberg som gällde för hela slanten ifrån halv tolv på förmiddagen till tio på kvällen. Mycket folk var det men både Linnéa och Angelina var görduktiga och stod tålmodigt i kö mest hela tiden...
Här kommer lite bilder...


Lina, lite morgontrött men förväntansfull inpackad i baksätet på bilen...


Vi tog en liten omväg ut till Torp.....Jävla GPS-idiot-kärring! Det roliga var att Glennsan följde efter....


I Göteborg mötte vi upp Stefan som hade stannat kvar hos mormor efter skolresan i torsdags...


Första karusellen: Kaninresan...


...och Lina är lycklig...


Sen fick hon hälsa på en av Lisebergskaninerna...


Linnéa ville kramas som vanligt...


Farfars bilar såklart....


Svanåkning


Vi kollade på 3-D film och faktiskt så fattade Lina vitsen med att ha glajorna på. Roligast var när en stor orm kom rakt emot oss och Lina skriker: OOOOOoooo ORM!"!!! med skräckblandad förtjusning...


Glennsan har dragit upp luvan och förbereder sig för att bli blöt i Kållerado. Tyvärr var det jag som fick det mesta vattnet men det är ju liksom meningen men det hela så inga sura miner...


Man blir hungrig av mycket karusellåkande...


Nea kan verkligen det där med att käka glass...


Små grodorna var favvokarusellen och här åker Lina med Andréa. Jag fick också åka två gånger och tyckte den var riktigt kul jag med....


På eftermiddagen och kvällen blev det såhär fint väder...Härlig klarblå himmel...Jag bara njööööt....


Lina och Peter på båttur...


Peter fick åka de lugna båtarna medan jag fick åka de som gick aningens snabbare om man säger så....Runt runt runt i en jäkla fart och jag var så yr när jag kom ut så jag raglade....Härligt!


En ballong fick det bli förstås....Letade egentligen efter en napp till Lina men otroligt nog fanns det inte en endaste napp att hitta i någon av prylaffärerna som annars har allt mellan himmel och jord....otroligt egentligen för det kan inte vara ovanligt att barn tappar bort nappar på Liseberg....


Efter drygt tio timmar på Liseberg så blir man ganska trött...i alla fall om man är så gammal som Peter...haha


På slutet tog stora spelmanian över och gissa vem som fick gå hem med den här megachokladkakan? Inte var det jag i alla fall. Turknutten nr 1 Glennsan förstås. Men när syster yster hade surat ordentligt så fick även hon en hel bunt chokladkakor att gotta sig med...


Klockan är tio och det är dags att dra sig mot hotellet...


Fick se en ganska scary förare på parkeringen...


Stefan hade också vunnit sin beskärda del av choklad så det blev lite sånt och Forrest Gump innan vi däckade allihop...

Igår så tog vi ett varv på Nordstan. Jag och Stefan fixade examenskläder till honom (det tog sin lilla tid innan vi kunde enas), Lina fick Barbie-grejer, Peter köpte ett par shorts och jag köpte ingenting...


En jäkligt stor cappucino drack jag i alla fall och blev mer eller mindre proppmätt...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback