Solheim cup

Jadå har man spelat golf precis hela helgen och såhär dagen efter är man lite mör i kroppen kan erkännas. Vi har ju trots allt avverkat 54 hål på två dagar och då ska det kännas lite...
Hur som helst så var det en helt underbart superduperkul helg trots att det blev en hel del regnande....Är väldigt glad att jag fick tag på det där regnstället kan tilläggas....
Har tyvärr inte hunnit att ta en enda golfbild (har inte tid med sånt under själva spelet) men många andra bilder från bland annat kvällen kan jag visa...låter att publicera bli de allra värsta dock...

På lördag morgon samlades vi allihop och gick ut för att spela foursome. Då slår man varannat slag och det är väldigt roligt som omväxling. Spelade ihop med I-L och det funkade bra och vi vann vår match ganska övertygande. Mitt eget spel var väl ingen höjdare men huvudsaken var att vi vann!

Halvtid och båda lagen samlas för att äta en jättegod lunch och diskutera första rundans resultat. USA (som jag spelade för) tog ledningen direkt.


På grund av ett sent avhopp i vårat lag så fick Johanna ensam representera USA i sin match men hon var lika glad för det förstås...hon vann ju! Inte många som slår Johanna i en tävling...

Efter lunchen så var det bara att ge sig ut igen och denna gången spelade vi bästboll. Då får man räkna det bästa resultatet. Spelade med A. U. och vi gick en hård match mot C. och I-L. Det var jämnt och spännande ända in på sista hålet och vi vann med minsta möjliga marginal. Hade tur och solen tittade fram på oss de sista nio hålen. Jag höll på att krevera av värmeslag innan vi var klara för jag hade både polo och regnbyxor på mig!
Den sista backen upp till klubbhuset var seeeg och vid det laget var krafterna så gott som slut.


Gött då att vi inte hade långt till stugorna så vi kunde sätta oss ned och få oss något att dricka...


Sådan här underbar utsikt hade vi från ettans stuga...


...inte illa va?!


Vi hann att njuta lite ute i solen innan åskan drog in och följdes av en ordentlig åskskur. Men då satt vi redan inne i partytältet och kosade oss och väntade på maten. Lisbeth gjorde ingen besviken när den dukades fram. Kolla bara den här läckra potatissalladen!


Mmmmera mmmumsig mat...


Teresia var först med att lägga vantarna på läckerheterna...Själv åt jag så magen stod i fyra hörn. Man blir faktiskt väääldigt hungrig av att spela golf i drygt åtta timmar...men å andra sidan så gör man ju åt en hel del energi också...


Caisa, Johanna, Anna och Siv


Efter maten tog allsången vid...Här under ledning av Anette Eide. Dock var repertoaren något fräckare mot vad hon brukar sjunga i sitt vanliga jobb antar jag...


När jag sprang in på toan så fick jag se att dimman hade lagt sig över tians hål...läckert!


Festen höll på en stund med mycket prat, skratt och sång. Precis som det ska vara. Jag blev överlycklig när jag såg min motståndare i söndagens singelspel H. komma in med en femliters öl-tapp. Jag spelade nämligen mot henne även ifjol men det blev knappast någon match då eftersom Tessan drack ett rödvinsglas för mycket och var tämligen ur form på söndagsmorgonen...Nu såg det helt plötsligt ljust ut för mig men tyvärr så satte hon sig bredvid mig och fyllde på glas efter glas...Bra taktik....haha...Höll mig dock på låångt avstånd från rödvin och det klarar man sig ofta bra på.
Kom i alla fall i säng strax efter midnatt och då var det inte så svårt att sova...

Kvart över sex så var det dags att gå upp och tack och lov så mådde jag bra. Bara ganska så trött i ögonen. Men efter en bastant frukost så var det bara att ge sig i kast med singelspelet. Vi gick ut först och vi hann inte värst långt innan första ordentliga regnskuren kom. Eftersom det hade regnat så mycket kvällen före samt under natten så var de första nio hålen ordentligt blöta. Det blir inget vidare till spel och man får tänka lite annorlunda i det läget. Lyckades ganska bra ändå (utslagen satt som en smäck) och ledde hela vägen in i mål. Det hela avgjordes på 16:e hålet. Med andra ord vann jag alla matcherna som jag gick och det var ju superkul! USA vann hela rasket ganska överlägset och det var ju på tiden eftersom Europa har vunnit de andra två gångerna.
Vid tvåtiden så var jag på väg hem och kände mig lite zombieaktig när jag satt där i bilen. Blöt, trött men väldigt väldigt nöjd. Vill tacka kusin Anna samt alla de andra som hjälper till att ordna med denna helg. Det är fantastiskt roligt att få vara med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback