Helgen i stora drag

En hel helg har gått utan att jag har bloggat en enda gång. Det har varit full sula så orken har inte riktigt funnits där. Jobbade hela fredagen och nästan hela lördagen också. Hur mycket folk som helst och ganska slitigt...speciellt på lördagen då det bara var jag och Lotta. Hjälper inte till så mycket att Babs-maskinen också bestämmer sig för att krångla...Bläää vad trött jag blir på såna grejer. Idag har jag spenderat i alla fall en timme åt den där jävla dreten och ändå kunde vi inte få ordning på den. Nu har Peter varit där och trixat så nu får vi se om det funkar imorgon...

Har hunnit med en golfrunda också. Jag och Bittan tog en sväng ut igår och jag fick stryk för andra gången på raken. Får inte bli någon vana det där...Det långa spelet funkar bra men när man treputtar på varenda hål så rinner slagen snabbt iväg. Avslutade i alla fall med två par och en bogey så jag avslutade i alla fall hyfsat...

Våra pissekatteungar härjar numera vilt och är precis överallt. Helst när vi ska gå och lägga oss. Eftersom de bor i sovrummet så kan det vara lite störande...men de är ordentligt kosiga också och äter redan mat och går på lådan. Precis som det ska vara...Just i detta nu så vill en utav dem vara med och blogga....

Peter har fixat i trädgården och kapat både häckar och buskar samt kört bort allt skräp. En ny gräsklippare blev det också så nu är gräsmattan nyklippt och så småningom kanske den blir fin också... Jag rensade lite i rabatterna igår men eftersom jag har sått frö (och inte ser skillnad på ogräs och andra växter) så vågar jag inte rensa allt för mycket. Maskrosorna känner jag dock igen och det finns det en del utav av om man säger så...

Idag lämnades protestlistorna mot att skolavslutningen inte blir i kyrkan in till kommunen. Tydligen så har det kommit in cirka 700 namnunderskrifter och det är inte illa. Tyvärr så tror jag inte att det kommer att vara till någon hjälp. Tror att de har bestämt sig och vägrar att ändra sig....I Smolmark ska de vara i Hämnäs bygdegård istället och det är ju helt OK för där får i alla fall folk plats men kyrkan är ju ändå ett bättre val.

När vi ändå pratar kyrkor så är det ett jäkla ramaskri över att kronprinsessan Victoria vill bli ledd till altaret av sin far kungen. Tydligen är detta en symbol för att kvinnan underkastar sig mannen. Vicket jäkla nonsens! Tycker själv att det är en ganska fin tradition....Klart att Vickan ska få som hon vill. Hon är ju en blivande drottning. Annars är jag så jävla trött på det där bröllopet och kan inte bry mig mindre....tur att det är snart över och förbi...

Hockeyy-VM är över och jag har inte sett en enda hel match. Bara en period. Känns inte så angeläget att kolla hockey den här årstiden. Att Tjeckien vann måste ändå vara en skräll med tanke på vilket bra lag Ryssland hade. Sen måste jag säga att jag tycker att kritiken mot Bengt-Åke i många fall har varit otroligt orättvis. Jag tror inte att någon förbundskapten har fått ta så mycket skit som han. Till och med när det har gått bra så har han fått kritik för att han har tagit ut fel spelare, spelat läggmatcher, inte haft rätt taktik osv...Näe...Bengt-Åke är för bra för att behöva ta den sortens skit från alla förstå-sig-påare...

Imorgon är det ledig dag och Angelina har redan planerat hela dagen åt mig....Vi ska besöka varenda lekpark i hela Årjäng. Idag åkte hon och Peter runt i tre olika lekparker runtom i Årjäng. Seriöst värre....
Vi får se om vi kan toppa det imorgon.
Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback