Dagens agenda:

Ja egentligen borde jag ta det väääldigt lugnt med tanke på vilket tillstånd jag är i just nu. Hade hoppats på att må lite bättre idag men förutom att jag inte har huvudvärk så är jag nog nästan mer snorig och seg idag. Hela halsen är totalsvullen. Har legat i två timmar i sängen och läst medans Lina snarkade på ganska länge bredvid mig. Gött! Frågade när hon vaknade om inte hon kunde sköta om mig när jag var dålig och gå upp och göra frukost. Då tittade hon på mig med rynkad panna och sa:
- Men mamma! Jag är ingen mamma heller! Jag kan inte!
Skulle faktiskt tro att Lina är fullt kapabel till att fixa iordning en hyfsad frukost bara hon fick lite tid på sig. Kanske dock inte ägg och bacon och inte kaffet heller för den delen. I lördags upptäckte vi att hon hade hällt diskmedel i perkolatorn. Kaffet smakade inte så gott om man säger så...
Så till slut fick jag masa mig upp och fixa allt det där även om det inte smakar värst mycket...

Såhär ser den planerade aganden för dagen ut:
1. Skriva ut dagordningar inför mötet ikväll plus plocka ihop en massa andra papper som ska med...
2. Förhoppningsvis skriva ut en del av inbjudningskorten till 70-årskalaset (beror på hur samarbetsvillig skrivaren är)
3. Försöka komma ut i skogen och plocka vitmossa fram på dagen när det har blivit lite varmare.
4. Lämna en film till bibblan som skulle ha varit tillbaka igår...
5. Hoppa in till morsan och betala en dörrkrans jag fick förra veckan.
6. Tvätta och sortera tvätt (ständigt denna tvätt)
7. Handla och laga middag
8. Få iväg Stefan till frisören och hoppas att han kommer hem kortklippt denna gång
9. Åka på möte ikväll som förmodligen kommer att ta såpass lång tid att jag missar DH....

Tror nog att den här dagen ska gå också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback