Femton kilo passerat!

Jag lovade ju igår att rapportera när jag passerade femtonkilos-gränsen. Det gjorde jag nu imorse. Med råge. 72,3 kg stannade vågen på och med andra ord hade jag gått ned ett halvt kilo sedan igår. Där ser man. Ibland sker mirakel och helt plötsligt känns inte julaftons-målet så långt borta...
En grej jag glömde skriva om igår är att anledningen till att jag har fuskat en hel del på sistone är att jag har känt ett ökat sug efter sötsaker. Vet inte riktigt varför. Finns säkert flera anledningar.
En kan vara att jag kanske inte klarar att fuska med de "gömda" kolhydraterna till exempel i såser (vetemjöl), senap, chilisås och sådan saker som inte är LCHF-vänliga men som jag äter en liten mängd av. 
Kanske är det så att jag helt enkelt äter för lite fett eller för liten mängd mat (detta tror jag mest på) för att hålla mig såpass mätt för att hålla sockersuget borta.
En till anledning är att jag inte är lika motiverad och fokuserad på att gå ned i vikt längre och då är inte det mentala motståndet mot socker lika starkt. Detta spelar nog stor roll antar jag. Jag är ju trots allt en riktig godisråtta och det får jag leva med, men jag vill INTE ha tillbaka det där hetsätarveteendet igen så det gäller att lyssna på signalerna och sätta stopp i tid. Inte "unna" sig saker i tid och otid utan spara dessa utsvävningar till speciella stunder. Så jäkla gott är det oftast inte när jag väl äter något sött. Det blir mest en "jaha-upplevelse" för jag har ju smakat förut om man säger så...Förutom i söndags när jag åt mousse-tårta hemma hos pappa. den var himmelskt god och jag njöt av varenda tugga...Det är så det ska vara...

Ska jag då fira dessa femton kilo på något sätt? En del sätter upp femkilos-mål och sedan köper de sig något när de har nått målet för att de tycker att de är duktiga. Näe jag nöjer mig med att må bra och känna att det är gött att leva...det räcker så...förhoppningsvis kommer jag att behöva en helt ny garderob om ett halvår så det är bättre att spara ihop till det :))



Kommentarer
Postat av: Linda

Du är så otroligt duktig! Imponerande Tessan!!!!



Kram!!



2010-11-17 @ 23:10:33
URL: http://jolinsinredning.blogspot.com
Postat av: Tessan

Duktig och duktig...jag vet inte jag....tycker allt att jag fuskar en del men nedåt går det ändå på något konstigt vis...

2010-11-18 @ 11:23:34
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback