Fjortonde vägningen...

...blev ett par dagar försenad men det får väl gå...Är fruktansvärt nöjd över resultatet trots helgens utsvävningar (mestadels på alkoholfronten). Resultat; 73,0 kg Total viktminskning: minus 14,7 kg. Känns skönt att veta att det stadigt pekar nedåt trots att jag har släppt på en del grejer. Till exempel så åt jag pannbiffar igår med ströbröd. Ibland så gör jag sådär för att slippa laga två middagar. Antagligen skulle viktminskningen gå fortare om jag hade fortsatt att vara lika strikt som i början men å andra sidan så spelar det mig ingen roll. Jag känner inte den där hetsen längre. Jag känner mig inte smällfet längre, jag får på mig en massa kläder utan att se ut som en stoppad korv och jag mår jättebra. Nu känns det bara som om vartenda kilo som jag minskar är en bonus. Missförstå mig inte, jag är fortfarande fast besluten att klämma ett x antal kilo till men det får ta den tid det tar. Slutmålet har jag skjutit fram till beach 2011. Ha ha...Däremot så tickar veckorna fram till jul och jag har ju sagt att då ska jag vara under 70 kilo. Tre kilo kvar. Undrar om det kommer att gå?

Kul är det också att många andra vågar prova LCHF. Jag vet hur många som helst som kommer eller har kört igång de senaste veckorna. Hoppas att det funkar lika bra för dem som för mig.

Mätte mig också idag:

Bröst: 97 cm (-1 cm) tot; 13 cm
Under bröst: 88 cm (+- 0 cm) tot: 9 cm
Midja: 80 cm (- 1 cm) Tot: 12 cm
Mage: 90 cm (-2 cm) Tot: 15 cm
Rumpa: 98 cm (+- 0 cm) Tot.: 11 cm
Lår: 57 cm (-05 cm) Tot: 7 cm

Det var det.
Nu hoppas vi på en bra femtonde LCHF-vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback