Förkylningen from hell...

...har jag tydligen drafit på mig. Jag vet att man inte ska klaga över en futtig förkylning när det finns hur många hemska sjukdomar som helst men jag kan bara konstatera att jag inte kan fungera ens i närheten av normalt just nu. Jag hostar, nyser, snorar konstant hela tiden. Jag har inte ens matlust. Då är det illa ska ni veta för det brukar inte ens influensa råda bot på. Har precis tvingat i mig min obligatoriska frukost med två stekta ägg och fyra baconskivor och då var det 19 timmar sedan jag åt något senast. Det enda positiva är att idag visade vågen på 71,5 kg så effektiv bantningsmetod är det ju...föga tröstande dock...

Idag ska jag därför ta det förbaskat lugnt och göra minsta möjliga och hoppas att det hjälper. Lina kommer antagligen att få krupp på mig men det får gå...Vi får väl spela spel eller någon sådan lagom aktivitet. Ska lägga ut några bilder från igår när jag ändå inte har något annat för mig...


Min lilla Rufsetufsa får titta lite på TV innan morsan orkar släpa sig upp vid halv tio-tiden....


Trött och hängig som fan...


Sedan gav vi oss ut på en promenad som jag egentligen skulle ha skippat. Upp till Katjärn. Men det var så fint väder och jag ville verkligen ha tag på lite vitmossa så jag kånkade upp med Lina uppför den branta backen...


...och trodde att jag skulle dö på kuppen. Fick stanna fem gånger innan jag tog mig upp och hjärtat höll på hoppa ur kroppen på mig....


Men det var definitivt värt promenaden för det var väldigt vackert och härligt när vi väl kom fram...






Jag och Lina klättrade upp på ett berg och hittade massvis med fin mossa...


Hit ska vi gå och grilla någon dag....ångrade att jag inte hade tagit med mig fika...


Dags att dra hemåt igen och den vägen var betydligt lättare...


Stefan var och klippte sig på eftermiddagen och som alltid när han är nyklippt så känns det som om han blir flera år äldre...


Stefan på juldagen ifjol...det händer mycket på ett år...

På kvällen så hade jag ju möte med gymnastikföreningen och hade det inte varit lite bråttom med att hålla det där mötet så hade jag ställt in. Men men...vi hann med en hel del på två timmar och det känns som om det var ett hyfsat konstruktivt möte. Stannade kvar och pratade med vår nya instruktör M. en stund efteråt och gick igenom en del praktiska saker med henne.

När jag kom hem så var jag helt slut och det blev detta till kvällsmat...


Fin fina grejer mot hosta det...har sovit som en gris hela natten...

Det var gårdagen det. Nu ska jag gå och snyta mig för tjuttioelfte gången idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback