Önskelistor...

Ja nu är det ju bara två veckor kvar till första advent och julen närmar sig med stormsteg...Jihaaa va roligt!
Lina kom till mig imorse och sa:
- Mamma vår snölykta (som vi byggde igår) har rasat.
- Nämen vad tråkigt, tyckteg
Lina skiner som en sol och säger:
- Men mamma! Det är ju BRA att den har rasat. Den SKA ju det för då kommer tomten!!
Jag begrep absolut ingenting först men sen...Just det! Pettsson och Findus!
Lina har nämligen tittat på "Tomtemaskinen" med Pettson och Findus och där säger Pettsson att han brukade lägga sin önskelista till tomten i en snölykta och om den sedan var sönder dagen efter och önskelistan var borta betydde det att tomten kom.....Nu har ju inte Lina lagt ut någon önskelista men hon var glad ändå...ja där ser man...passande eftersom vi har pratat om att göra en önskelista och skicka till tomten...

Såhär ser den ut hittills...


Väldigt blandat som ni ser men helt överkomligt...


De här önskar sig Stefan i födelsedagspresent (han har ju den kvar att avverka innan han börjar tänka på julklappar)...


...plus den här jackan som jag tyckte var görsnygg...lite kul att han önskar sig kläder i present men shit va dyrt det är!!!


Den här införskaffade Linnéa åt mig uppe på ÖoB idag. Ja det är ju inte jag som ska ha den utan Angelina givetvis men den ska gömmas så länge det någonsin går för annars vet jag vad det blir...chokladmonster (precis som sin mor) är vad Lina är...

Idag har jag jobbat eftermiddagen som vanligt och det här med att gå till jobbet visar sig vara en hit. Inte bara på grund utav att jag får motion och lite frisk luft, jag kommer dessutom i tid!! Det brukar jag nämligen av någon konstig anledning aldrig vara på torsdagar och fredagar men idag så var jag till och med fem minuter före...ska nog fortsätta med detta tror jag....


Var tvungna att fota dessa ägg för de var så söta...Tvillingägg...dyker upp sådana ibland...

Fick en trevlig överraskning också idag. Jag trodde att jag skulle jobba helg den här veckan men tydligen så är jag helt förvirrad på den fronten för det skulle jag inte informerade Anne-Marie mig om under eftermiddagen. Tur att hon sa det för annars hade jag stått där på lördag morgon...nu får jag helt plötsligt en hel dag extra. Det behövs också kan jag tillägga...


Den här lånade jag på bibblan i tisdags och jag hade tänkt att titta på den ikväll men nu är klockan alldeles för mycket igen...får bli under helgen. Det är ju trots allt 14 dagars lånetid på den så jag kanske hinner innan det är dags att lämna tillbaka den...Förövrigt väldigt bra tycker jag att man kan låna filmer på bibblan. En hel del bra finns det där både till barn och vuxna.

Näe nu ska jag fortsätta läsa lite i "Paganini-kontraktet" som jag började på igår...
Imorgon blir det full fart fredá...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback