Partyhelg

Nu har jag börjat hämta mig efter vår lilla tripp under helgen. Trött men har inte mått dåligt alls. Har haft hur kul som helst och tusen tack och bamsekramar till alla som var med och firade mig och Lotta.
Strax före ett igår kom morsan och hämtade mig och som jag nästan hade räknat ut så styrde vi kosan mot Karlstad och Löfbergs Lila Arena där Björn Skifs skulle uppträda.


Väl framme vid arenan så blev det "nesting" som Bittan säger...Goodiebags med smörgås och öl till allihop. Mamma drog fram Jägerflaskan och delade ut till de som ville ha lite extra värme. Det behövdes verkligen för inte var det varmt på den där parkeringen! Svinkallt som vanligt i Karlstad på vintern...Jag avskyr verkligen Jäger men en liten hutt blev det ändå....blä vad äckligt!





Efter den lilla matpausen så var det dags att knalla in och ta plats.


Den konserten vi var på var en extrainsatt konsert och därför började det redan klockan tre. Tyvärr så fick man ju inte fota under konserten och det hade jag ju inte kunnat ändå eftersom jag hade glömt att köpa nya batterier till kameran. Fick ta med min iphone istället och den är ju inte så bra när det är mörkt...

Såg verkligen fram emot att få se Björn Skifs. Jag har alltid gillat honom och jag tycker att han har en otroligt bra sångröst. Det vi fick se var en väldigt proffsigt genomförd tillställning med luftakrobater, dansare, grymt bra musiker och naturligtvis en imponerande insats av Björn Skifs. Jag kan inte säga att jag tycker allt är bra men det kompenseras oftast av hans sångröst som han kontrollerar på ett makalöst sätt. Tror inte att han sjöng en falsk ton under hela konserten och det är inte många artister som kan skryta med det.
Något annat som är imponerande är ju även karlns fysik. Hur sjutton kan man se ut och röra sig som han gör när man är 63 år? Känns nästan som han har stannat i åldrandet på något vis. Bra gener antagligen. Musiken var en salig röra av allt han har gjort under alla år. Mycket som inte jag kände igen men naturligtvis fick vi höra: Michelangelo, Hooked on a feeling, Håll mitt hjärta och den nyskrivna låten som han sjöng på Daniel och Victorias bröllop (kommer aldrig ihåg vad den heter). Gillade även låten "Vi bygger oss en båt" som jag aldrig hade hört förut men den var väldigt fint arrangerad. Sen var det ett 60-talspotpurri som var riktigt riktigt bra, några låtar från musikalen "Spök" och några humornummer. Mellansnacket var roligt och bra för prata kan han ju....
Det var fullt ös i två timmar och tjugo minuter utan paus och Björn var på scenen i stort sett hela tiden.
När vår konsert var slut så var det bara cirka två timmar till nästa konsert skulle börja....imponerande!
Har ni möjlighet så gå absolut och se.

Efter konserten åkte vi vidare till Plaza och checkade in. Vi bestämde oss för att bubbla lite och satte fart mot relaxen. När vi väntade på hissen så öppnades plötsligt dörren och en kille med väldigt knepig frisyr stod där och såg lite förskrämt på oss som stod där i samlad tropp i bara bikinis och handdukar. Han åkte snabbt vidare ned. I samma sekund som hissdörren slog igen så förstod jag vem han var. Jag vände mig mot de andra och sa:
- Var inte det där Erik Hassle?
- Jo han spelar här i Karlstad ikväll och vi ska dit och titta, sa Bittan.
Jag trodde att hon skojade men tydligen inte. Det VAR alltså han som stått där i hissen. Lite lustigt...


Något bubblande i bubbelpoolen blev det dock inte. Ett helt gäng med icke-gentlemen hade ockuperat hela poolen och vägrade att flytta på sig trots att vi satt där i nästan en timme och väntade och väntade...Vi fick helt enkelt relaxa ändå...Ulrika och Andréa var lika glada ändå...


Förfest på mitt och Ulrikas rum...




Bittan drack ett glas vin med betoning på ETT....


Ing-Marie och Caisa...


Sen gick vi vidare till Tempel där vi skulle få oss lite mat....Ulrika studerar menyn...


För oss blev det en riktigt blodig och god oxfilébit som var ordentligt pepprad och himmelskt god. Jag skippade klyftpotatisen (inte för att det spelade någon roll den här kvällen) och blev lagomt mätt och hade dessutom plats för efterrätt...


Kaffe Karlsson förstås...


...och den godaste chokladtryffel jag någonsin avnjutit....


Mammas efterrätt var riktigt snajsig...och god...lakritspannacotta...


Mycket prat och mycket skratt....


En glad Charlotte...



Efter denna delikata måltid så äntrade vi nattklubben för att se Erik Hassle.


On stage...


Vi gick lite närmare för att digga ordentligt. Tyvärr tyckte jag att ljudet var urkasst. Man hörde knappt sången ibland. Lite trist...


Standing where you left me...DRAG! Men han har verkligen en kritiskt ful frisyr den där grabben...
Jag, Ulrika och Andréa röjde men de andra drog vidare till Harrys...


En sexa Likör 43 med mjölk klockan ett på natten...Mucho gott! Dansade lite på Harrýs innan det stängde och fick i oss lite nattamat på Sibylla innan vi drog tillbaka till hotellet.
Det blev ingen riktig efterfest för vid det laget var vi ganska så trötta (lika bra det) men jag, Ulrika, Andréa och Charlotte satt och tuggade ända tills klockan var över halv fyra...


Hotellfrukost...


Hjälte på natten...ganska så sleten på möran...dock konstigt nog inte det minsta bakis trots att jag i princip blandade och drack varenda alkoholhaltig dryck...skumt!

Efter att vi kom hem så har det inte varit många knop kan jag säga. Har tvättat och plockat lite men that´s it. Åsa var ju snäll och tog gympan så jag hade hela eftermiddagen och kvällen ledigt. Gött. Hade aldrig orkat det idag.
Nu ska jag avrunda denna helgen med att kolla på Bridget Jones.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback