Proppmätt

Sitter på jobbet och har nyss käkat lunch. Proppmätt är jag. Gjorde iordning en form med köffärs, kantareller, vitlök, broccoli, massa grädde och med riven cheddar uppepå i går kväll. Inget mäktigt det heller...och för att  vara säker på att det inte ska vara för fettfattigt så lägger jag en klick creme fraiche bredvid. Gott som satan!

Jobbar för ovanlighetens skull på en tisdag och det är för att jag ska vara ledig imorgon istället när jag ska till ögonläkaren med Lina. Till Linas stora förtret innebär detta att det inte blir något badhusbesök idag...

Känner mig faktiskt en aningens förkyld idag. Lite trött och hängig. Hoppas att det är snabbt övergående för när jag väl blir förkyld på hösten så kan man ge sig på att det inte går över förrän till våren. Det var precis vid den här tiden ifjol som den jäkla svininfluensa-skiten (om det nu var det och det är jag tämligen övertygad om) slog till och det vill jag INTE ha igen. Hela vintern blev helt förstörd och den är lång som den är.

Försökte att boka Kielkryssning igår men det gick icke. Vi skulle ha åkt med Jonas och Ulrika om tre veckor men det var tyvärr fullbokat. Jag som hade fixat barnvakt och allt...nåja...får glädjas åt att vi ska ut någonstans till helgen och sedan har jag ju jag och Lotta ett 70-årskalas att planera...
Måste kolla om jag har några kläder att ta på mig till helgen. Man behöver ju inte vara ute i sista sekunden jämt...

Imorse var det extra kul att lämna Angelina på dagis för L. var där för första gången på över en vecka. I raketfart var Lina borta och jag hann inte ens säga hejdå. Skulle tro att de har saknat varandra en hel del...

Näe nu får jag nog återgå till mina sysslor för jag misstänker att Bittan också vill ha mat i magen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback