Sjukdag nummer fyra...

Jag hade ju hoppats att kunna gå till jobbet idag men icke sa nicke...Kände mig hur risig som helst i går kväll och hostade och snorade som en tok och då bestämde jag mig för att stanna hemma idag med. Tror att jag gjorde åt nästan en hel Torky-rulle igår för näsan rann konstant. Börjar få ont lite varstans efter allt hostande så igår bestämde jag mig för att köra hårt på Cocillana eftersom jag ändå har en flaska i kylskåpet. Det hjälper verkligen men man blir väldigt trött av det. Nu är klockan elva och vi har precis käkat frukost...
Känner mig ändå en aningens bättre idag men körtlarna på halsen är otroligt svullna så jag måste nästan ha någon infektion av något slag....
Här kommer lite av vad jag och Lina Flina grejade med igår för att få tiden att gå...


Masade mig upp till ICA för att få lite mat och Lina skulle ju absolut ha den obligatoriska köttbullen....Hela på en gång...Latungen ska absolut åka kundvagn också men på ett sätt är det väldigt lättvindigt för då slipper jag att springa runt i hela butiken och leta efter henne...


När vi kom hem bestämde vi oss för att baka en kaka för att ha något att göra...Lina älskar att baka...


...och att smaka!


Resultatet: chokladfudgekaka. Har aldrig testat att göra den här förut men den var kalasgod! Jag smakade faktiskt en bit. Känns väldigt töligt att baka om  man inte för reda på vad det smakar. Så det så...


Pappa kom hem med sin "nygamla" arbetsbil och Lina var med ute och kollade in de häftiga blinkljusen på taket. Hur hon kunde se något alls i den där mössan är ett mysterium...


Peter målar fönsterfoder...


...och Lina målar med fingerfärger....inte mammas favorit direkt men någon gång ibland får hon plocka fram dem...

Nu får jag försöka att i alla fall få på mig kläderna och få något gjort här hemma. Har ju en massa inbjudningskort till exempel som ska skrivas ut och postas. Lagom sysselssättning tror jag...
Hörs lite senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback