Happy Halloween...

Ja det har varit en bra och framför allt ledig helg men ändå fylld av aktiviteter. Precis som det nästan alltid är. Det är sällan man helt och hållet slappar sig igenom en hel helg....

Igår så blev det frukost på cafét för här hemma hade vi varken det ena eller det andra i kylskåpet.


Lina börjar dagen med räksmörgås...eller nja...räkor, ägg och majonäs i alla fall. Det där med smörgås är inte Lina så noga på...


När vi kom hem så fixade vi iordning en pumpa. Det gjorde jag alltid med Stefan när han var liten men har aldrig gjort det med Lina så det var på tiden. Lyckas aldrig få till någon skrämmande pumpa. Bara glada. Tycker faktiskt att de är lite mysiga och det blir ett fint ljus i dem...

På eftermiddagen kollade jag att vårt nya larmsystem funkade. Stekte lövbiff som fastnade i vår usla stekpanna och vips så tjöt det och pratades det i varenda hörn av huset kändes det som. Det tog inte många sekunder innan Securitas ringde och kollade vad som stod på.
Peter skämdes och sa:- Eh det var bara min fru som stekte kött! Hoppsan...där gick det undan. Helt plötsligt blev jag fru också...De tyckte nog synd om honom som skulle bli tvungen att äta den där maten...nejdå det gick bra...
Nu vet vi ju i alla fall att larmet är effektivt...

På kvällen var vi bjudna till J. och S. på middag och det blev en synnerligen trevlig kväll med massa god mat och dryck. För mig (som inte höll så bra på LCHF-linjen) blev det dock lite för mycket av det goda och jag fick världens magknip på slutet av kvällen. Min mage tål nog antagligen inte några kolhydratchocker av sådant slag...det gick dock över bara jag fick lägga mig på soffan en stund...


Jonas och Ulrika var förstås också med...


...och Peter. Värdparet vill inte vara med på bild på bloggen och det får man förstås respektera...

Imorse tjänade man ju en timme och det passade bra. Vaknade vid nio (8) så det var inte värst...
Jag och Lina stack iväg på me & i-party vid elvatiden. Herreguud vad mycket fint det fanns. Prata om värsta beslutsångesten när man skulle välja. Det var ju i och för sig ganska praktiskt att ha Lina med för hon är ju ganska så bestämd när det gäller kläder så det var lika bra att hon fick ha en åsikt i frågan. Eftersom de har plagg för mammor också så blev det ett par grejer även till mig...

Nu på kvällen har jag som vanligt kört gympa i Sellre men idag var vi inte många. Lite trist men de som var där fick slita ont. Hade en hel del nya övningar och benen fick sig en rejäl omgång. Fruktansvärt svettigt och jobbigt var det i alla fall. Gött! Ska göra nytt pump-pass med ny musik till på torsdag också tänkte jag. Har hittat lite inspiration och övningar som jag vill använda.

Nu är det dags för en ny arbetsvecka och kalendern är som vanligt ganska så fulltecknad... just bring it on!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback