Italiensk kycklingpasta



Nu har jag lagat "Arla"-mat igen. De borde snart sponsra mig tycker jag...haha...
Detta gjorde jag igår och det var grymt gott. Naturligtvis åt jag inte pastan men till resten av familjen använde jag färsk tagliatelle. Den är ju så himla god!

Ingridienser till såsen:
3-4 st kycklingfiléer
250 g fryst bladspenat eller 150 g färsk (jag anvvände färsk, mycket godare)
2 vitlöksklyftor
6-8 st marinerade soltorkade tomater (OBS! inte så LCHF men så strikt är inte jag)
2,5 dl grädde (över 38% fetthalt)
Smör (att steka i såklart)
Salt
Peppar


Sen är det bara att dela kycklingen i små bitar och steka den tills den är klar. Salta, peppra eller häll på någon annan krydda som ni gillar. Släng i vitlök, tomater och bladspenat samt häll i grädden och låt det koka samman i några minuter. Sen är det klart! Lätt som en plätt och kanongott!
Ännu godare var det dagen efter när vitlöken riktigt hade fått "dra" till sig...

Älskar Arla-sidan!


Kommentarer
Postat av: Mountain Road

Jag brukar göra en liknande rätt hemma, men har då även i kycklingbuljong och basilika. Vet inte om LCHF tillåter buljong, men basilikan gör himmel med rätten. Bara att finhacka och koka lite med grädden =)

2010-10-27 @ 08:31:27
Postat av: Mountain Road

Jag brukar göra en liknande rätt hemma, men har då även i kycklingbuljong och basilika. Vet inte om LCHF tillåter buljong, men basilikan gör himmel med rätten. Bara att finhacka och koka lite med grädden =)

2010-10-27 @ 08:34:58
Postat av: Tessan

Ja jag glömde faktiskt skriva att jag hällde i lite kycklingfond. Inte helt ok men det ger så mycket smak! Basilika är alltid gott! Det ska jag prova nästa gång...

2010-10-27 @ 13:08:48
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback