Jag blir galen!!!

Usch vad jag är sur, trött och frustrerad just nu!!!! Måste bara sätta mig ned och ventilera lite innan jag går över till något mera meningsfullt, typ tvättar lite eller något. Det gäller gymnastikföreningen och alla administrativa uppgifter som bara ramlar över mig just när jag trodde att det skulle lugna sig lite.

1. Har fått en betalningspåminnelse på en faktura som är betald. Ingen svarar i telefon. Fick skicka ett mail med undran om vad som pågår....

2. Föreningen måste skaffa ett organisationsnummer innan 1/1 2011 annars riskeras vi att uteslutas ur Riksidrottsförbundet. Kruxet med detta är att vi måste ha tillgång till protokollet från det allra första mötet, vilket vi inte har eftersom föreningen är ganska så gammal (och har legat vilande i många år) och dessa papper är troligtvis helt borta. Både jag och föregående kassör har med noll resultat försökt att ordna detta med Skatteverket. Det enda de gör är att på nytt skicka blanketten där det står vad de behöver som vi inte kan skicka in...Suck!  Återstår därför att bilda en ny förening. Hur gör man då med all bokföring, pengar och så vidare? Ringer RF:s juridiska expert. På tjänsteresa. Ringer föreningens revisor som lovar att hjälpa mig om jag skrapar ihop alla uppgifter som behövs. Tack och lov. Hart en känsla av att detta kommer att bli ett hästarbete innan det är klart. Allt för ett litet sketet organisationsnummers skull....

3. Får ett brev om att betala försäkringar, viket vi gjorde för drygt en månad sedan. Visar sig att de har bytt system och vår anmälan om hur många medlemmar som ska försäkras är helt borta. Pengarna som vi har betalat in finns där men inga medlemmar är registrerade. Förbannat bra! NOOOT! Eftersom vi har fått in fler medlemmar sedan senast jag registerade så försöker jag att registrera även dessa men när jag trycker på uppdatera knappen så händer inte ett jävla dugg. När jag trycker en gång till så POFF får jag fram en faktura på dubbla beloppet och det går inte att ändra någonstans. Ringer till försäkringsbolaget och hon som har hand om detta är naturligtvis på lunch och ska förhoppningsvis ringa tillbaka i eftermiddag.

Varför, varför, varför ska precis ALLT vara såååå jävla krångligt nuförtiden? Det värsta av allt är att det inte går att få någon hjälp från en levande person heller känns det som! All information ska man läsa sig till på hemsidor och gud hjälpe dig om du har en annan fråga än den de har gett svar på där....

Så....nu ska jag tvätta istället....



Kommentarer
Postat av: Catosilja

Uno straise Qatro single sais, thanx

2011-02-10 @ 08:30:07
URL: http://catosilja.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback