LCHF-pizza



Ingridienser:

120 g cream cheese (philadelphiaost använde jag)
4 ägg
1,8 dl grädde
0,5 dl riven parmesanost
1 msk salladskrydda
5 dl riven ost

Sätt ugnen på 175 grader. Klä en långpanna med hög kant med bakplåtspapper.
Vispa ihop ägg och cream cheese med en elvisp. Tillsätt grädde och parmesan och blanda. Blanda sen i resten av osten. Bred ut till en jämn smet på botten av långpannan och grädda i cirka 25-30 minuter tills botten blir gyllenbrun.

Sen är det bara att häva på lämplig fyllning. Höj temperaturen till 200 grader och in i ugnen tills osten har smält.

Egentligen innehåller färdig tomatsås för mycket kolhydrater (9 g/100g på den jag använde) men så kinkig är inte jag. Vill man undvika dessa kolhydrater så får man göra egen tomatsås....

På min pizza hade jag hur mycket gott som helst: sparris, lite tomat, svarta oliver, skinka, färsk basilika, oregano, mozzarella, färska champinjorner och lite paprika. Kanongott var det och väldigt mätt blev man!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback