Nu har det släppt...

Ja min viktnedgång har ju som bekant varit ganska så trög den senaste tiden men nu helt plötsligt så har jag gått ned 1 kg på tre dagar. Helt knäppt! Vet faktiskt inte varför och jag orkar inte spekulera. Bara att tacka och ta emot....74 kilo blankt stannade vågen på imorse. Minus 13,7 kg. Man tackar...

Många frågar och är intresserade av hur man gör när man följer LCHF och vad man äter och så vidare. Det är klart att jag kan tipsa men efter vad jag har förstått så är det otroligt individuellt vad man kan och inte kan äta om man är ute efter att gå ned i vikt. Troligtvis så har jag råd att fuska lite mer med kolhydraterna eftersom jag rör på mig nästan hela tiden. Man ska egentligen hålla sig inom gränsen 20-40 gram kolhydrater per dag om man vill ha viktnedgång och det är jag alldeles säker på att jag överskrider nästan varje dag. Om jag vill gå ned till 60 kilo kommer jag antagligen att få skärpa till mig en hel del men så länge vågen pekar nedåt så kommer jag att skarva med vad som är LCHF-vänligt och inte. Jag var väldigt strikt den första månaden men nu äter jag mer som jag känner för. Jag tycker inte att det gör något om det slinker ned något här och där som inte är helt ok bara det inte blir för ofta. Jag äter tills jag är mätt (det blir man ganska fort nuförtiden) och jag reflekterar inte så mycket över hur mycket eller lite jag äter. Det sköter sig liksom av sig självt. Tror inte att jag har tagit mer mat en endaste gång sedan jag började med LCHF. Oftast orkar man knappt äta upp det man har på tallriken.
I början kändes det lite krångligt men nu så känns det tvärsom väldigt lättvindigt. Mat-tänket har ändrats ganska drastiskt också. Förut om jag var lite småhungrig så letade jag snabbt upp något sött att stoppa i mig medans jag nu tar en Babybel-ost eller en skinkskiva utan att reflektera värst mycket över det. Vem säger att det behöver ta värst lång tid att bryta en ovana? Det ÄR en kamp en kort tid i början men när det slaget är vunnet så är det egentligen inte så krångligt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback